Er staat al een montage op de tijdlijn. Nu, wil ik inspreken en zie ik plotseling dat wat ik inspreek (dat langer dan 9 seconden is) maar voor 9 seconden op de tijdlijn staat. Ook kan ik de scéne niet uittrekken. Er staat verder niets op de derde tijdlijn, deze is gereserveerd voor de voice over. Ik ben benieuwd wat dit nu weer is.
Hallo Bol en mi-bo, bedankt voor jullie reactie. Zoals jullie het beschrijven doe ik het exact ook. Ook nog onder Windows gekeken of de camera en microfoon wel met ja aangevinkt staat. Alles oké. Nu is mijn probleem nog niet opgelost en ben ik beperkt tot telkens maximaal 9 seconden tekst.
U schrijft over spoor 3 hiervoor aangemaakt,bij mij wordt het automatisch op spoor 4 gezet.
Misschien zit daar Uw probleem.
Ja voorstel. Bestand, instellingen. Instellingen terug zetten naar standaardwaarde, ben ik bang dat er bepaalde extra's dan wordt verwijderd en het niet terug kan installeren gezien de download update verlopen is.
Ik zie dat de voice over nu op spoor 4 staat. Vanzelf misschien of doordat ik zoveel geprobeerd heb. Dus dat is ook niet de oorzaak. Maar.....hoe weet u dat mijn download update verlopen is?
Om u gerust te stellen, een Magix moderator is niet geautoriseerd om in uw persoonlijk account te kijken. Een moderator kan alleen maar wijzigen aanbrengen op dit forum. BV. als er grof of ruwe taal wordt gebezigd. Een Magix moderator kan ook geen persoonlijke berichten lezen. U ben de enige die met uw e-mailadres en wachtwoord bij u persoonlijke gegevens kan komen.
Ja, ik zie een blauwe balk blauwe balk boven spoor 1.
De ene keer begint deze helemaal vanaf het begin en het andere moment begint deze enkele beelden verderop.
Heb voice- over aan het einde/ los van de montage geprobeerd. 3 x maar 9 seconde en toen ineens wel langer.
Heb ook geprobeerd onder een montage, waar geen muziek staat, langer in te spreken en dat lukt (wel een hele lange blauwe balk).
Helaas kan ik nog geen link leggen. Ik zie niet wat er speelt.
ps. dit is niet het enige probleem hoor. Ik heb een montage van 30 minuten op de tijdlijn en ben bijna klaar. Iedere keer is er wel wat anders. Heel frustrerend. Ben blij dat iemand mij wil helpen.
Helaas, heb ik vanavond geen tijd om u antwoorden te geven, morgen zal ik dit doen via persoonlijk berichten als u dit een goed plan vindt. Er komt nu te veel ruis op de lijn. Het is aan u.
Groet,
Rob
Aanvulling: 16-02-2020 om 22:54uur
Ik heb toch maar besloten om dit gewoon via het forum te blijven doen, zodat ook ander forumleden hier wat aan kunnen hebben.
Ik ben net thuis gekomen en wil je toch nog even snel een antwoord geven wat de functie van de blauwe lijn is. Dit kan je gebruiken om een bepaald stukje uit je project te exporteren. Je krijgt dan een filmpje wat tussen de blauwe lijn staat, dat je alleen tussen de blauwe lijn is gemarkeerd. Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dit wel.
Volgens mij loopt de oranje afspeelmarker gewoon over de tijdlijn mee en in het previewvenster ziet u ook de film afspelen. Als dit klopt dit, dan gaat alles nog steeds goed.
Als ik het goed begrijp, verwacht u, dat tijdens het opnemen uw gesproken tekst gelijk zichtbaar op spoor 4 wordt weggeschreven. Dit is niet het geval, uw ingesproken tekst wordt pas op de tijdlijn gezet als u klikt op "Gebruiken"
Wanneer er nu ergens een gemarkeerde gedeelte staat, dan is uw ingesproken tekst net zolang als de gemarkeerde (blauwe) gedeelte. Uw ingesproken tekst wordt pas op spoor 4 gezet als u op "gebruiken" hebt klikt Let op!! Uw ingesproken tekst wordt op spoor 4 gezet vanaf het punt waar de afspeelmarker op dat moment staat.
Succes,
Rob
PS. als u nog vragen aan mij hebt, doe dit dan via een persoonlijk bericht.
Hallo Hedwig, als het helemaal niet lukt in Magix zou je kunnen proberen terwijl je naar die film kijkt het geluid op te nemen met een audioopname recorder in Windows of d.m.v. het programma Audacity in mp3, en dan deze opname op de tijdlijn te importeren en op de juiste plaats te schuiven. Mvg Kees