Reacties

mi-bo schreef op 14.02.2020 om 15:38 uur

@jmburgers

Beste Hedwig.

Om een goed antwoord te kunnen krijgen.

is dit als er al een project op de tijdlijn staat (voice over er onder )

Of is de voice over zonder dat er iets op de tijdlijn staat.

Met vriendelijke groet,

Michael

jmburgers schreef op 14.02.2020 om 18:24 uur

Er staat al een montage op de tijdlijn. Nu, wil ik inspreken en zie ik plotseling dat wat ik inspreek (dat langer dan 9 seconden is) maar voor 9 seconden op de tijdlijn staat. Ook kan ik de scéne niet uittrekken. Er staat verder niets op de derde tijdlijn, deze is gereserveerd voor de voice over. Ik ben benieuwd wat dit nu weer is.

Bol schreef op 14.02.2020 om 22:37 uur

Hallo Hedwig,

Uw probleem heb ik helaas niet kunnen reproduceren. Mag ik vragen, hoe u de "Voice Over" opneemt?

Dit is mijn procedure:

1. klik op de Rode Stip
  2. klik op Audio
  3. zet een vinkje bij Niveauregeling weergeven
  4. zelf zet ik meestal een vinkje bij Normaliseren na de opname
  5. klik op de Rode Stip; nu wordt de opname gestart en marker loopt mee.
  6. klik op het Vierkant om de opname te stoppen
  7. klik op Gebruiken
  8. de opname wordt op spoor 4 gezet.
  9. Dit is dan het resultaat. Geluid op spoor 2 heb ik uitgezet (Mute)

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.02.2020, 22:41, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.02.2020 om 23:20 uur

@jmburgers

Beste Hedwig,

Een voice - over compilatie gemaakt met een microfoon in MAGIX vdl 2020 Prem, maar het gaat precies het zelfde in MAGIX vdl 2019 Prem

dit zoals het opgenomen is wel op spoor 4

Hier ziet U hoe het afgespeeld wordt maar wel op spoor 4

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht ivm extra filmpje

jmburgers schreef op 15.02.2020 om 15:20 uur

Hallo Bol en mi-bo, bedankt voor jullie reactie. Zoals jullie het beschrijven doe ik het exact ook. Ook nog onder Windows gekeken of de camera en microfoon wel met ja aangevinkt staat. Alles oké. Nu is mijn probleem nog niet opgelost en ben ik beperkt tot telkens maximaal 9 seconden tekst.

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 15:40 uur

@jmburgers​​​​​​

Beste Hedwig.

Dank voor Uw Feedback

U schrijft over spoor 3 hiervoor aangemaakt,bij mij wordt het automatisch op spoor 4 gezet.

Misschien zit daar Uw probleem.

Ja voorstel. Bestand, instellingen. Instellingen terug zetten naar standaardwaarde, ben ik bang dat er bepaalde extra's dan wordt verwijderd en het niet terug kan installeren gezien de download update verlopen is.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

jmburgers schreef op 15.02.2020 om 17:02 uur

Ik zie dat de voice over nu op spoor 4 staat. Vanzelf misschien of doordat ik zoveel geprobeerd heb. Dus dat is ook niet de oorzaak. Maar.....hoe weet u dat mijn download update verlopen is?

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 17:23 uur

Beste Hedwig.

Als U nog over MAGIX vdl 2019 schrijft dan heeft U niet de laatste downloaden update geïnstalleerd en die is van MAGIX vdl 2020.

Bij het installeren van een gekocht MAGIX product heeft U recht op 365 dagen upgrade is dit voorbij zal U geen update meer kunnen installeren.

En met aanbiedingen is het Uw keuze of U wel of niet een upgrade koopt.

Via magix.com rechtsboven op icoon klikken dan registreren ,mijn programma hier kunt U precies zien of het verlopen is of niet

Sc6

Michael

Bol schreef op 15.02.2020 om 17:44 uur

Hallo Hedwig,

Om u gerust te stellen, een Magix moderator is niet geautoriseerd om in uw persoonlijk account te kijken. Een moderator kan alleen maar wijzigen aanbrengen op dit forum. BV. als er grof of ruwe taal wordt gebezigd. Een Magix moderator kan ook geen persoonlijke berichten lezen. U ben de enige die met uw e-mailadres en wachtwoord bij u persoonlijke gegevens kan komen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door mi-bo op 15.02.2020, 18:04, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jmburgers schreef op 15.02.2020 om 17:50 uur

Oké, bedankt. Ik ben dus nu niets verder.

Bol schreef op 15.02.2020 om 17:52 uur

Hedwig, Ik ga voor u verder zoeken of ik een oorzaak kan ontdekken. Gr. Rob.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 15.02.2020 om 18:22 uur

Hallo Hedwig,

Kan het zijn, dat er boven spoor 1 een blauwe lijn loopt van ca. 9sec?

Als dat zo is, druk dan op Ctrl+F

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

jmburgers schreef op 16.02.2020 om 17:48 uur

Hallo Rob,

Ja, ik zie een blauwe balk blauwe balk boven spoor 1.

De ene keer begint deze helemaal vanaf het begin en het andere moment begint deze enkele beelden verderop.

Heb voice- over aan het einde/ los van de montage geprobeerd. 3 x maar 9 seconde en toen ineens wel langer.

Heb ook geprobeerd onder een montage, waar geen muziek staat, langer in te spreken en dat lukt (wel een hele lange blauwe balk).

Helaas kan ik nog geen link leggen. Ik zie niet wat er speelt.

ps. dit is niet het enige probleem hoor. Ik heb een montage van 30 minuten op de tijdlijn en ben bijna klaar. Iedere keer is er wel wat anders. Heel frustrerend. Ben blij dat iemand mij wil helpen.

gr. Hedwig

mi-bo schreef op 16.02.2020 om 18:27 uur

@jmburgers

Beste Hedwig.

Uit respect zal ik mijn goed bedoelde vraag verwijderen.

En wens U succes met het oplossen van Uw probleem.

Met vriendelijke groet,

Michael

jmburgers schreef op 16.02.2020 om 19:31 uur

Bedankt heren, maar ik begrijp er nu niets van. Ik geef Rob een bericht en Michael geeft antwoord. Met wie heb ik nu van doen?

Wat is de functie van de blauwe balk?

Bol schreef op 16.02.2020 om 21:19 uur

Hallo Hedwig,

Helaas, heb ik vanavond geen tijd om u antwoorden te geven, morgen zal ik dit doen via persoonlijk berichten als u dit een goed plan vindt. Er komt nu te veel ruis op de lijn. Het is aan u.

Groet,

Rob

Aanvulling: 16-02-2020 om 22:54uur

Ik heb toch maar besloten om dit gewoon via het forum te blijven doen, zodat ook ander forumleden hier wat aan kunnen hebben.

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2020, 22:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.02.2020 om 22:50 uur

Hallo Hedwig,

Ik ben net thuis gekomen en wil je toch nog even snel een antwoord geven wat de functie van de blauwe lijn is. Dit kan je gebruiken om een bepaald stukje uit je project te exporteren. Je krijgt dan een filmpje wat tussen de blauwe lijn staat, dat je alleen tussen de blauwe lijn is gemarkeerd. Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dit wel.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.02.2020 om 23:18 uur

@jmburgers

Beste Hedwig,

Omdat ik U al op 14.02.2020 om 23:20 uur een compilatie heb laten zien hoe voice over werkt.

En een oproep kwam wat is oa de functie van de blauwe lijnbalk,

hier een compilatie

doe Uw voordeel er mee

resultaat bij afspelen

Sc6

Michael

wijziging aangebracht ivm resultaat filmpje

Bol schreef op 16.02.2020 om 23:42 uur

Hallo Hedwig,

Volgens mij loopt de oranje afspeelmarker gewoon over de tijdlijn mee en in het previewvenster ziet u ook de film afspelen. Als dit klopt dit, dan gaat alles nog steeds goed.

Als ik het goed begrijp, verwacht u, dat tijdens het opnemen uw gesproken tekst gelijk zichtbaar op spoor 4 wordt weggeschreven. Dit is niet het geval, uw ingesproken tekst wordt pas op de tijdlijn gezet als u klikt op "Gebruiken"

Wanneer er nu ergens een gemarkeerde gedeelte staat, dan is uw ingesproken tekst net zolang als de gemarkeerde (blauwe) gedeelte. Uw ingesproken tekst wordt pas op spoor 4 gezet als u op "gebruiken" hebt klikt
Let op!! Uw ingesproken tekst wordt op spoor 4 gezet vanaf het punt waar de afspeelmarker op dat moment staat.

Succes,

Rob

PS. als u nog vragen aan mij hebt, doe dit dan via een persoonlijk bericht.

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2020, 23:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 18.02.2020 om 12:33 uur

Hallo Hedwig, als het helemaal niet lukt in Magix zou je kunnen proberen terwijl je naar die film kijkt het geluid op te nemen met een audioopname recorder in Windows of d.m.v. het programma Audacity in mp3, en dan deze opname op de tijdlijn te importeren en op de juiste plaats te schuiven.
Mvg Kees

jmburgers schreef op 20.02.2020 om 16:31 uur

Hallo heren,

Het probleem zat 'm in de blauwe balk bovenin. Dus uit gezet en opgelost. Allen bedankt voor uw inzet.

m.vr.gr. Hedwig