Brug af externt billedbehandlingsprogram i Photostory de luxe 2024

knud-nielsen wrote on 1/18/2024, 8:57 AM

Hej John

Tak for dine gode svar. Jeg har fundet ud af at få det ønskede eksterne billedbehandlingsprogram ind på Path(stien). Jeg begyndte at bruge Photostory de luxe i 2021 og dengang var du mig også en stor hjælp. I dag bruger jeg ver. 2024. Dengang anbefalede du mig Corel og fulgte dit råd og købte det. Det fungerer fint med Photoshop og når et billede vælges til optimering kommer det straks op i Corel. Min søn bruger også min PC og han vil gerne arbejde i Adobe Photoshop elements. Det er også gået fint med at sætte ind på Path i Photostory de luxe, men når der vælges et billede åbner Elements, også men UDEN at det valgte billede kommer op i elements så det kan bearbejdes. Jeg er klar over at det måske ikke er et Photostory de luxe problem, men måske et elementsproblem, men du har måske en forklaring på problemet ? Hvis du har vil min søn blive glad.

I øvrigt kan man have mere end et program i listen i Path til brug for ekstern billedoptimering? Når jeg har forsøgt med to optimeringsprogrammer så overskrives det første når man forsøger at sætte nummer to ind.

gode hilsner

Knud

Comments

Trent-Tschirgi wrote on 1/18/2024, 10:41 AM

Or in English--

Hello John

Thank you for your good answers. I have found out how to get the desired external image processing program into the Path. I started using Photostory de luxe in 2021 and you were also a great help to me then. Today I use ver. 2024. Back then you recommended Corel to me and I followed your advice and bought it. It works fine with Photoshop and when an image is selected for optimization it immediately comes up in Corel. My son also uses my PC and he wants to work in Adobe Photoshop elements. It has also gone well with using Path in Photostory de luxe, but when an image is selected Elements opens, also but WITHOUT the selected image appearing in elements so that it can be processed. I am aware that it may not be a Photostory de luxe problem, but perhaps an element problem, but perhaps you have an explanation for the problem? If you have my son will be happy.

By the way, can you have more than one program in the list in Path for use in external image optimization? When I have tried two optimization programs, the first one is overwritten when you try to insert the second one.

Best regards

Knud

johnebaker wrote on 1/18/2024, 1:09 PM

@knud-nielsen

Hej Knud

Photostory kan kun have én ekstern billededitor tildelt.

For Photoshop elements, prøv at indstille programmet til aldrig at vise velkomstskærmen ved opstart.

 

Photostory can only have one external image editor assigned.

For Photoshop elements, try setting the program to never show the welcome screen on startup.

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.