curserlinie under afspilning

knud-nielsen wrote on 12/10/2021, 10:04 AM

knud-nielsen skrev den 12/10/2021, 16:59

Der begyndt at vise sig en rød lodret linie fra kursermarkeringen for hvorlangt programmet er hende undr afspilning. Den røde linie har forbindelse ned til en række af små blå firkanter med at få gule firkanter ind imellem. Der opstår ligesom en hale fra den lodrette røde linie og ned til bunden, hvor de mange dots/firkanter er. Hvad betyder fænomenet og hvilken betydning har det. Jeg vedhæfter et skærmbillede.

Knud Nielsen, Danmark

.

Sidst ændret af knud-nielsen den 12/10/2021, 17:00, ændret i alt 1 gange.

 UNDERSKRIFT

Comments

johnebaker wrote on 12/10/2021, 2:35 PM

@knud-nielsen

Hi / Hej Knud

The timeline cursor that drops down to the small squares shows you the location of the selected image relative to the rest of the timeline, the different sizes of the squares show the relative duration of the images and video clips.

The color of the squares shows:

  • blue = an image
  • dark pink = a video clip
  • yellow - the currently selected image or video

Why you have spaces between some of the squares I do not know - I can not copy them.

Google translate

Tidslinjemarkøren, der falder ned til de små firkanter, viser dig placeringen af det valgte billede i forhold til resten af tidslinjen, de forskellige størrelser af firkanterne viser den relative varighed af billederne og videoklippene.

Farven på firkanterne viser:

  • blå = et billede
  • mørk pink = et videoklip
  • gul - det aktuelt valgte billede eller video

Hvorfor du har mellemrum mellem nogle af firkanterne ved jeg ikke - jeg kan ikke kopiere dem.

HTH

John EB

Last changed by johnebaker on 12/11/2021, 11:57 AM, changed a total of 1 times.

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 12/11/2021, 4:45 AM

Hej

1. hvordan laver jeg opretning af vertikale skæve ting? det er ikke noget problem at rette en skæv horizont op for det sker jo under "rotate/flip".

2. er det kun Magix`s egen Foto/design7 program der kan vælges under billedbehandling i externe program? kan man ikke vælge andre programmer f. eks. photoshop eller andre man har på sin PC som er bedre end "Foto/design7"?

3. under brightness kan man vælge den udmærkede curve til justering, men kan man ikke få den frem i total størrelse så man kan se hele kurven på een gang, så man ikke skal scrolle op og ned for at få hele kurven frem til justering?

4. kan man ændre på et fotos filstørrelse når først det er importeret ind i Photostory de luxe? problemet er at ved lidt lange programmer vil den samlede størrelse blive voldsomt hvis billederene er unødig store (typisk 4-5 MB)

5. kan man beskærer - crop - et foto inde i Photostory de luxe på samme måde som i et optimeringsprogram. F.eks. det kunne jo være at man havde glemt at få beskåret i redigeringsprogrammet, og nu gerne vil rette det i Photostory de luxe.

Endelig vil jeg gerne rykke for et svar på et meget stort problem jeg har henvendt mig med et par gange - både til jer og til Magix support. Det drejer sig om uploade et færdigproduceret program. Sagen er følgende: jeg har lavet et 12 min program i Photostory de luxe 2022. Størrelsen blev 527 mb og er gemt på både både computerens HD, extern HD og USB. jeg har gemt i MP4, men når jeg afspiller det er det kun musikken der kan høres. Der er ingen billeder, speak og lydeffekter. Hvad har jeg gjort forkert? Jeg har også gemt samme program MPEG 4 på en anden måde, hvor det kun fylder 441 MB. Her kan al lyd og billeder høres og ses. Jeg ved ikke hvordan jeg er kommet frem til to forskellige størrelser (527/441 MB) . Kunne I ikke fortælle mig lidt om den bedste måde at uploade på. Manualen fortæller desværre intet om det.

med venligmnhilsen

Knud Nielsen

 

 

 

 

johnebaker wrote on 12/11/2021, 12:51 PM

Hej Knud

1. hvordan laver jeg opretning af vertikale skæve ting? det er ikke noget problem at rette en skæv horizont op for det sker jo under "rotate/flip".

Brug værktøjet Rotation Z-akse til at få billedet lodret korrekt og juster derefter størrelsen og positionen for at få billedet til at fylde skærmen.

2. er det kun Magix`s egen Foto/design7 program der kan vælges under billedbehandling i externe program? kan man ikke vælge andre programmer f. eks. photoshop eller andre man har på sin PC som er bedre end "Foto/design7"?

Du kan bruge et hvilket som helst billedredigeringsprogram, der er Media Exchange-kompatibelt - jeg bruger Paintshop Pro 2021, for at skifte til en anden billedredigering er indstillingen i Programindstillinger, faneblad Mappestier, Billedredigering - før du ændrer denne indstilling, kopier den aktuelle indstilling og gem det i en tekstfil, hvis du skal gendanne den, og skift derefter indstillingen til den eksekverbare fil for det program, du ønsker at bruge.

3. under brightness kan man vælge den udmærkede curve til justering, men kan man ikke få den frem i total størrelse så man kan se hele kurven på een gang, så man ikke skal scrolle op og ned for at få hele kurven frem til justering?

Hvis du arbejder på en bærbar computer eller har en skærm, der har en skærmopløsning på mindre end 1920 x 1080, er dette et problem. Photostory har ikke mulighed for at ændre tidslinjehøjden for at give mere plads til effektpanelet

4. kan man ændre på et fotos filstørrelse når først det er importeret ind i Photostory de luxe? problemet er at ved lidt lange programmer vil den samlede størrelse blive voldsomt hvis billederene er unødig store (typisk 4-5 MB)

Hvis du mener er filstørrelsen på billedet, så gør den eksporterede fil større - så er svaret nej - billedfilstørrelsen påvirker ikke den eksporterede videofilstørrelse.

5. kan man beskærer - crop - et foto inde i Photostory de luxe på samme måde som i et optimeringsprogram. F.eks. det kunne jo være at man havde glemt at få beskåret i redigeringsprogrammet, og nu gerne vil rette det i Photostory de luxe.

Brug Sektionseffekten til at gøre dette.

Endelig vil jeg gerne rykke for et svar på et meget stort problem jeg har henvendt mig med et par gange - både til jer og til Magix support. Det drejer sig om uploade et færdigproduceret program. Sagen er følgende: jeg har lavet et 12 min program i Photostory de luxe 2022. Størrelsen blev 527 mb og er gemt på både både computerens HD, extern HD og USB. jeg har gemt i MP4, men når jeg afspiller det er det kun musikken der kan høres. Der er ingen billeder, speak og lydeffekter. Hvad har jeg gjort forkert? Jeg har også gemt samme program MPEG 4 på en anden måde, hvor det kun fylder 441 MB. Her kan al lyd og billeder høres og ses. Jeg ved ikke hvordan jeg er kommet frem til to forskellige størrelser (527/441 MB) . Kunne I ikke fortælle mig lidt om den bedste måde at uploade på. Manualen fortæller desværre intet om det.

Dette er en kopi af dit tidligere spørgsmål om det samme tema. Fortsæt venligst med at skrive i det emne om problemet med kvalitet og filstørrelse.

HTH

John EB

 

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 12/16/2021, 12:32 PM

johnebaker wrote on 12/17/2021, 12:11 PM

@knud-nielsen

Hi/Hej Knud

For the error in module "Qt5CoreMx64Qt5.15.1.dll" message- see this solution here

For the missing jpg file - from the image you have posted the file is in a folder on your Desktop. Storing files on your desktop is not good practice. The Desktop is not a protected folder and a Windows update or an error with the desktop on startup can reset the desktop to its defaults, any files and folders stored there will be lost.

The rest of the images you have posted I do not understand what they are for.

Google translate:

For fejlmeddelelsen i modulet "Qt5CoreMx64Qt5.15.1.dll" se denne løsning her

For den manglende jpg-fil - fra det billede, du har postet, ligger filen i en mappe på dit skrivebord. Det er ikke god praksis at gemme filer på dit skrivebord. Skrivebordet er ikke en beskyttet mappe, og en Windows-opdatering eller en fejl med skrivebordet ved opstart kan nulstille skrivebordet til dets standardindstillinger, alle filer og mapper, der er gemt der, vil gå tabt.

Resten af de billeder du har postet forstår jeg ikke hvad de er til for.

John EB

Last changed by johnebaker on 12/17/2021, 12:16 PM, changed a total of 5 times.

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 12/18/2021, 8:04 AM

Hej John.

Tak for din store hjælp. De fire billeder du henviser til har jeg vedhæftet igen og skrevet OK på de to der viser den eksport af mit show som lykkedes (der var både billeder og diverse lyd på - 441 MB). De andre to billeder med et minustegn - på viser den export af showet der ikke lykkedes. Der var ingen billeder og speak og lydeffekter på, men blot musik (527 MB). Jeg håber du kan aflæse af de skemaer hvad jeg har gjort forkert i det ene tilfælde og rigtigt i det andet, så jeg i fremtiden kan nøjes med at gøre det rigtige.

gode hilsner

Knud

 

knud-nielsen wrote on 12/18/2021, 11:16 AM

Hej.

Vedrørende beskæring af et billede i Photostory (crop) svarede du at det fint kunne lade sig gøre. Man skulle bruge "sektionseffekten", men hvor finder man lige den?

gode hilsner

Knud

knud-nielsen wrote on 12/19/2021, 4:22 AM

Hej John.

Tak for din store hjælp. De fire billeder du henviser til har jeg vedhæftet igen og skrevet OK på de to der viser den eksport af mit show som lykkedes (der var både billeder og diverse lyd på - 441 MB). De andre billeder med et minustegn - på viser den eksport, hvor det ikke lykkedes. Der var ingen billeder og speak og lydeffekter på, men blot musik (527 MB). Jeg håber du kan aflæse af de skemaer, hvad jeg har gjort forkert i det ene tilfælde og rigtigt i det andet, så jeg i fremtiden kan nøjes med at gøre det rigtige.

Du svarede at jeg kunne beskære (crop) i sektionseffekter - hvor finder jeg det?.

Jeg vil gerne øge lydstyrken (increase) af noget musik som allerede spiller svagt, men under en pause i speak skal hæves til et højere niveau og senere sænkes til det i forvejen lave niveu, hvordan gør man det?

gode hilsner

Knud


johnebaker wrote on 12/19/2021, 9:06 AM

@knud-nielsen

Hi/Hej Knud

Sektionseffekten er placeret som vist på billedet nedenfor.

For problemet med de 2 videofiler, hvad var de 2 metoder, du brugte til at eksportere (uploade) videoen. 

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 12/20/2021, 3:48 AM

Hej John.

Mange tak for din store hjælp som jeg er taknemlig for og som jeg har lært meget af. Med hensyn til exportproblemerne så har jeg eksperimenteret mig frem til den rigtige løsning så der er ikke noget problem mere. De sidste to spørgsmål der er tilbage er hvor jeg finder mappestier for at få tilføjet et andet billedredigeringsprogram efter eget ønske. Hvis du vil være rar at sende et billede af hvor jeg finder det er det en stor hjælp for mig. På samme måde med højere lydniveau på et musikforløb der ellers har været dæmpet men delvis (partly) ønskes højere - hvor der er pause i speak. Jeg ved det er noget med grønne linier og punktmarkering og justering af liniens placering, men jeg har ikke kunnet finde de håndtag jeg skal skubbe på.

Jeg skal nu i gang med mit tredie show og takker for alt det du og et par kollegaer har hjulpet mig med.

med gode hilsner

Knud

johnebaker wrote on 12/20/2021, 6:18 AM

@knud-nielsen

Hej Knud

The folder paths are in the program settings - press the P key - Folders tab I have Paintshop Pro 2021 set as my image editor - not all image editing programs will work with Photostory.

Mappestierne er i programindstillingerne - tryk på P-tasten - Mapper-fanen Jeg har Paintshop Pro 2021 indstillet som min billededitor - ikke alle billedredigeringsprogrammer vil fungere med Photostory.

For the volume, I use a volume curve as shown in the video below.

Til lydstyrken bruger jeg en lydstyrkekurve som vist i videoen nedenfor. 

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 12/20/2021, 2:20 PM

Hej John

Jeg har prøvet at skifte til et andet billedredigeringsprogram men det er ikke lykkedes endnu. Jeg forsøger at kopiere det eksisterende (Magix) men det er heller ikke lykkedes for at gemme det i dokumenter som du skriver. Jeg vil gerne have FastStone eller Aschampoo photo commander 16 in på pladsen hvor jeg kan vælge et externt program. Jeg ved ikke om de hører til kategorien Media Exchange kompatibelt - hvordan undersøger man det? Jeg mangler lige et tip for køreplanen for at få et andet redigeringsprogram ind på pladsen for ext. billedprogram. Jeg har desværre ikke Paintshop Pro 2021 som dig, men skulle måske overveje det, men FastStone ville udmærket kunne bruges her.

bedste hilsner

Knud

johnebaker wrote on 12/20/2021, 3:51 PM

@knud-nielsen

Hej Knud

Faststone Image Viewer og Ashampoo Photo Commander 16 er billedstyringssoftware med nogle redigeringsfunktioner.

Til billedredigering med Photostory har du brug for ægte billedredigeringssoftware, såsom standard Photo Designer, Paintshop Pro, Photoshop osv.

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 12/21/2021, 2:52 AM

Hej John

Jeg vil overveje at købe et af de programmer du foreslår. Jeg har også haft Adobe photoshop elements i tankerne. Hvad vil du foreslå Paintshop Pro 2021/22 som dit eget eller Elements?

Knud

johnebaker wrote on 12/21/2021, 8:18 AM

@knud-nielsen

Hej Knud
Af de 2 programmer foretrækker jeg PaintShop Pro 2021, det er mere avanceret end Adobe Elements.

Der ser ud til at være en fejl i Photostory 2022, efter at have redigeret et billede i den eksterne editor - Photo Designer eller PaintShop Pro - opdateres forhåndsvisningen ikke i Photostory.

Dette kræver mere undersøgelse.

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 12/21/2021, 8:43 AM

Hej John.

Tak for tippet. På din anbefaling vil jeg vælge Paint Shop Pro, men skal det være 2021 eller 2011? Desværre har oversættermaskinen mellem vores to sprog oversat den sidste linie noget uforståeligt for mig. Kunne du være rar at forklare det samme på en lidt anden måde. Tak. Jeg hørte mit seneste show i aftes - det handler om den berømte tyske arkitekt Karl Friederick Schinkel og hans Potsdambyggerier. Jeg synes der er for lidt diskant i lyden (treble). Kan man i Photostory tilføje diskant (treble) eller fjerne bass?

Knud

johnebaker wrote on 12/21/2021, 1:56 PM

@knud-nielsen

Hej Knud

Dette er den version af Paintshop Pro jeg bruger.

Til justering af bas/diskant kan du bruge Lydoptimering, Equalizer til at justere bas/diskant-balancen - højreklik på lyden og vælg den fra popup-menuen.

Equalizeren kan bruges på én lydfil eller anvendes på al lyden, for at anvende på alle skal du klikke på knappen angivet på billedet nedenfor. 

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 12/22/2021, 7:51 AM

Hej John.

Så får du den sidste hilsen fra inden jul. Tusinde tak fordi du altid så beredvilligt hjælper mig med mine problemer. Jeg er en ældre mand der fylder 80 år til sommer, så jeg er fra den analoge tidsalder der ikke har den store indsigt i den digitale verden, så derfor er jeg nødt til at søge hjælp når jeg selv kan finde en løsning på problemerne. Så jeg håber du bærer over med mig. Tak for navnet på Paintshop Pro 2021. Det vil jeg helt sikkert overveje at købe, men i øvrigt har jeg allerede et Lightroom 5, kunne det bruges, eller ville du alligevel foretrække Paintshop Pro?

Har du produceret undervisningsvideo på youtube om Photostory.

store hilsner og glædelig jul

Knud

johnebaker wrote on 12/22/2021, 1:09 PM

@knud-nielsen

Hej Knud

Tak for julehilsenerne - jeg ønsker dig også en god jul.

Adobe Lightroom er også en fotomanager med nogle redigeringsmuligheder og fungerer muligvis ikke med Photostory.

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 1/5/2022, 10:38 AM

Hej John og godt nytår.

Så er jeg tilbage - med et problem: jeg skal i gang med at justerer lydsiden i et show jeg næsten er færdig med, men jeg får desværre ikke waves - bølgerne - frem i det lydspor som jeg aktuelt har åbent. Det savner jeg fordi det er en stor hjælp når man vil klippe i lyden. Hvordan får jeg dette hjælpemiddel frem igen. Jeg har forsøgt mig men uden held. Desuden har jeg købt Paintshop Pro 2021 ultimate, men jeg kan ikke få det ind i Photostory så jeg kan bruge det som externe billedbahandling. Vil du ikke være rar at forklare mig step by step hvordan jeg gør det - og hvordan Design 7 fjernes.

bedste hilsner

Knud

johnebaker wrote on 1/5/2022, 12:08 PM

@knud-nielsen

Hej Knud Godt nytår til dig.

For at bruge PaintShop Pro i Photostory skal filstien til PaintShop Pro konfigureres i programindstillingerne, mappeindstillinger som vist på billedet nedenfor.

Hvis lydbølgeformen ikke er blevet oprettet, skal du højreklikke på video- eller lydobjektet og vælge indstillingen som vist på billedet nedenfor.

Bemærk, at nogle videoer kan lydniveauet være stille, og bølgeformen vil være svær at se som vist på billedet nedenfor - jeg har forstørret dette 200% for at gøre det tydeligt.

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

knud-nielsen wrote on 1/6/2022, 8:20 AM

Hej John

Tak for tilsendte tips. Desværre kommer linien Audio and waveform display og create waveform display ikke frem som valgmulighed. Jeg har prøvet at vælge speaksporet og musiksporte som aktive spor, men Audio and waveform linien optræder desværre ikke i boksen under Effects. Hvad skal jeg gøre ?

Knud

knud-nielsen wrote on 1/6/2022, 10:44 AM

Hej John

Jeg sender lige et billede af den infobox jeg får op, og som du ser har jeg et lydspor aktiv, men desværre ikke nogen mulighed for at at create et waveform display.

Knud

knud-nielsen wrote on 1/7/2022, 3:08 AM

Hej John

Jeg sender dig yderligere tre billeder af hvad det er jeg oplever at få etableret "Audio and waveform display". Denne infobox kommer frem når jeg højreklikker på sporet med fotos, og som du ser giver den ingen adganf til at vælge Audio and waveform display.

Her ser du infoboxen der kommer frem når jeg har højreklikket på speaksporet. I denne box kan wavedisplay heller ikke vælges.

Og endelig her hvor jeg har valgt musiksporet kommer samme infobox op - som ved speaksporet - og som altså heller ikke giver mulighed for at etablerer et waveform display. Jeg savner meget dette wavedisplay for at klippe præcist i lyden. Håber meget du kan forklare mig hvordan vi løser problemet.

Tak

Knud