Start på nyt show i Photostory de luxe.

knud-nielsen wrote on 1/22/2024, 5:07 AM

Hej

Jeg ved godt jeg har spurgt dig for nylig, men jeg forstod ikke rigtig svaret. Når man starter med at lave et helt nyt show, er ALLE eventuelle effektindstillinger der måtte have været valgt i det forrige show man har lavet, overført til det nye show ? Jeg vil gerne have at ALT der har med smarte effekter er slået fra som udgangspunkt. Jeg har tænkt om der under fanen Effekter i programmet er an undermappe der hedder Reset netop nulstiller alt vedrørende effekter. Jeg fulgte dit råd om at annullere nogle effekter der havde sneget sig ind og som jeg ikke rigtig ved kom fra, for jeg mener ikke at jeg har valgt dem, men jeg kom ikke af dem selvom jeg var inde i alle mulighederne under view and animation. Jeg vedlægger et billede af Effekter/Reset fanen.

Knud

Comments

johnebaker wrote on 1/22/2024, 11:40 AM

@knud-nielsen

Hej Knud

Når du starter et nyt projekt og tilføjer video/billeder i Storyboard- eller Tidslinjetilstande, anvendes der ingen effekter automatisk, når du tilføjer video/billeder til tidslinjen.

Effekter anvendes på videoen/billederne, når:-

  • indstillingen Beskær fotos til at udfylde ramme er aktiveret i projektindstillingerne.

    Eller
     
  • en Film- og redigeringsskabelon eller Slideshow Maker bruges til at oprette diasshowet.

Effektindstillingerne på billedet ovenfor er de samme som dem, du får, når du højreklikker på et video- eller billedobjekt og vælger Effektindstillinger.

Nulstilling vil fjerne alle effekter anvendt på alle de valgte videoer eller billeder

 

When you start a new project and add video/images in Storyboard or Timeline modes, no effects are applied automatically when you add video/images to the timeline.

Effects are applied to the video/images when:-

  • the Crop photos to fill frame option is enabled in the project settings.

    Or
     
  • a Movie and Editing template or Slideshow Maker is used to create the slideshow.

 

The effect settings in the image above are the same as what you get when you right-click on a video or image object and select Effect Settings.

Reset will remove all effects applied to all the selected videos or photos

John EB

VPX 15, Movie Studio 2024, 2023, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional 64bit on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB HDD (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.