Foto's op dvd zijn klein op tv

klompje schreef op 28.11.2014 om 19:33 uur

Het programma dat ik gebruik is Magix  foto's op cd dvd 9

Ik heb al meerdere keren een dvd gebrand van een gemaakte slideshow maar nu zijn ineens de foto's niet beeldvullend op tv.

Ik vink aan 4:3 beeldvullend en de foto's hebben het formaat 3456x1944.

De video's zijn altijd beeldvullend alleen nu niet meer.

Ik hoop dat er iemand is die dit probleem kent en de tip heeft.

Reacties

RiViS schreef op 28.11.2014 om 23:20 uur

Hallo Klompje,

Je foto's zijn precies 16:9 (reken maar na) dus dat moet je aanvinken.

groet,

Rijk

klompje schreef op 29.11.2014 om 08:44 uur

Ja precies en dat doe ik ook en daarom begrijp ik niet waarom er rondom een zwarte rand zit.

Als ik de avi afspeel op mijn laptop dan is het beeldvullend. De avi afspelen op mijn mediaplayer, wdtvlive die normaal avi afspeelt, kan deze echter niet afspelen en daarom maak ik er met magix een dvd van. En als ik dat heb gedaan is de zwarte rand er.

De avi, waarvan ik niet begrijp waarom de mediaplayer die niet afspeelt, onbekend bestand zegt hij dan, is 20 gb en de dvd die ik er van maak is maar 1gb en dat snap ik ook niet want dant wordt alles toch ook wel erg verkleind?

Groet Rob

RiViS schreef op 29.11.2014 om 12:08 uur

Nu snap ik iets niet, Rob. In je vraag schrijf je: "ik vink aan 4:3 beeldvullend", en als ik dan adviseer om 16:9 aan te vinken, schrijf je "dat doe ik ook" , dus wat is het nou?

Wat betreft AVI: RobVroe1 heeft hier pas nog uitgebreid over geschreven: http://www.magix.info/nl/film-niet-compleet-in-tijdlijn.knowledge.1114037.html

Omdat er zo veel soorten avi zijn, is het niet zo vreemd dat je mediaplayer jouw uitvoering niet afspeelt. Wat is overigens je uitgangsmateriaal precies? Ook avi, of dv-avi, of anders? En wat is de resolutie (pixels .. x..)?

Ik weet niet hoe lang je film duurt, maar 20GB vind ik een erg fors bestand, ik vermoed onnodig groot, maar bij sommige avi uitvoeringen krijg je dat, terwijl je er geen betere kwaliteit door krijgt. Met mpeg2 of mpeg4 kun je uitstekende films maken.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 29.11.2014 om 12:20 uur

Beste Klompje,

Lees dit eens aandachtig door:

Algemene aanwijzingen over AVI video's
De AVI-indeling (Audio Video Interleaved) is eigenlijk geen ‘echte’ indeling! Het gaat hierbij om een zogenaamde ‘container’, waarbij alleen algemene conventies worden vastgelegd, over hoe audio- en videogegevens aan een programma worden doorgegeven. De exacte gegevensindeling wordt door de codec (coder/decoder)
bepaald. Een codec comprimeert audio/videogegevens in een eigen indeling, waarmee alleen de betreffende codec zelf kan werken. Tijdens het afspelen worden de gegevens weer gedecodeerd.Dit betekent concreet dat een AVI-bestand dat op een specifieke computer is aangemaakt alleen op een andere computer kan worden afgespeeld als hierop dezelfde codec is geïnstalleerd. Veel codecs (bijv. Intel Indeo Video) zijn inmiddels bestanddeel van de Windows installatie maar andere, zoals de populaire DivX codec zijn dat niet! Als u dus een AVI met een dergelijke codec aanmaakt, zorg er dan voor dat deze codec ook op de Menu Bestand 271
computer is geïnstalleerd waar de video op moet worden afgespeeld! Het best kunt u het codec-installatieprogramma naar uw exportdirectory kopiëren en dit altijd mee branden, als u een videodisk (MediaManager-disk) maakt die op een computer moet worden afgespeeld. Bij oudere videomontagekaarten kunnen sommige codecs problemen opleveren, als ze alleen samenwerken met de  hardware van de betreffende kaarten. Dergelijke AVI’s kunnen alleen worden afgespeeld op de computer waarop ze zijn gemaakt. Vermijd, indien mogelijk, het gebruik van dergelijke codecs!

Bij het opstarten van een nieuw project hoef je geen beeldvullend aan te vinken (dit geld alleen voor foto's 4:3), daar je foto's al 16:9 zijn. Wel op 16:9 zetten.

Als je het project wilt afspelen op je Mediaplayer WDTLive zou je, je project, kunnen exporteren naar een bestand die de mediaplayer wel aankan. (zie handleiding mediaplayer)

succes,

Rob

klompje schreef op 29.11.2014 om 12:20 uur

Oh sorry Rijk dat had ik idd. verkeerd opgeschreven. Ik vink aan 16:9 omdat ik dacht dat dat het formaat was.

Het uitgangsformaat is een AVI gemaakt met Magix.

klompje schreef op 29.11.2014 om 12:23 uur

Is er geen mogelijkheid om de AVI zo te bewerken dat ik deze kan afspelen op de WDTVLIVE?

Misschien moet ik dan een andere codec downloaden oid. of weet je dat niet toevallig?

 

klompje schreef op 29.11.2014 om 12:46 uur

Maar waar het om gaat waarom hebben de foto's op de AVI geen en als ik er een dvd van maak, omdat ik hem anders niet kan afspelen op tv via mijn mediaplayer, wel een zwarte rand rondom?

RiViS schreef op 29.11.2014 om 14:51 uur

Alles nog eens doorgelezen, die avi heeft me even op het verkeerde been gezet. Ik veronderstel nu dat je in Foto's op dvd9  een slideshow van foto's gemaakt hebt en die geëxporteerd hebt als avi. 

Je kunt die, omdat je een mediaplayer hebt, beter exporteren als mpeg, dus Bestand/ Exporteren/ Video als mpeg video. Kies dan onder presets: HDarchiv 1920x1080i PAL. Dan heb je een beste mpeg2 (HD) kwaliteit, waar je mediaplayer vast wel mee overweg kan.

Als tweede optie kun je nog overwegen: Video exporteren als mpeg4, maar ik weet niet of jouw versie 9  dat al kan (ik heb alleen nog versie 10 staan).

Laat even weten of dit lukt.

Succes,

groet,

Rijk

 

Voormalige gebruiker schreef op 29.11.2014 om 15:07 uur

Beste Rob,

Je schrijft dat je foto's AVI bestanden zijn. Met de extentie AVI is een film formaat dus geen Foto's. Je schrijf ook dat je deze hebt geexporteerd als een AVI bestand en op een DVD hebt gebrand. Ik vind het heel vreemd dat je deze op 1024x 576px weg heb geschreven. Standaard formaten zijn: zie foto

    

Wanneer je een DVD brand die je een DVD speler afspeelt zijn dit altijd VOB bestanden.

De manier waarop jij de vraag hebt gesteld, is voor de lezers op dit forum niet te begrijpen. Als je wilt dat je op dit forum een goed antwoord krijgt op je vraag moet je deze goed formuleren.

Succes,

Rob

 

klompje schreef op 29.11.2014 om 19:34 uur

Alles nog eens doorgelezen, die avi heeft me even op het verkeerde been gezet. Ik veronderstel nu dat je in Foto's op dvd9  een slideshow van foto's gemaakt hebt en die geëxporteerd hebt als avi. 

Ja dat klopt, het is een slideshow van foto's met muziek gemaakt in foto's op cd/dvd versie 9. Geëxporteerd als AVI, dat werd me destijds geadviseerd omdat dat de beste kwaliteit zou zijn.

Als tweede optie kun je nog overwegen: Video exporteren als mpeg4, maar ik weet niet of jouw versie 9  dat al kan (ik heb alleen nog versie 10 staan).

Exporteren als Mpeg 4 gaat niet dan moet ik er een extra versie bij kopen, betaald registreren oid. Als die kwaliteit beter is dan maakt dat mij niet uit maar dat weet ik niet. Is de kwaliteit van Mpeg 4 beter als AVI of als mpeg want dan neem ik die optie erbij via de website van magix.?

Je kunt die, omdat je een mediaplayer hebt, beter exporteren als mpeg, dus Bestand/ Exporteren/ Video als mpeg video. Kies dan onder presets: HDarchiv 1920x1080i PAL. Dan heb je een beste mpeg2 (HD) kwaliteit, waar je mediaplayer vast wel mee overweg kan.

Ik kan hem exporteren als mpeg maar is de kwaliteit dan niet minder? Ik weet niet of in mijn versie de mogelijkheid er is om bij mpeg HDarchiv 1920x1080i kan aanvinken?

Ik ga dat morgen of mogelijk vanavond nog proberen.

Voor op dit moment al vast bedankt voor de tips.

Gr Rob

Laat even weten of dit lukt.

Succes,

groet,

Rijk

 

 

klompje schreef op 29.11.2014 om 22:21 uur

Je kunt die, omdat je een mediaplayer hebt, beter exporteren als mpeg, dus Bestand/ Exporteren/ Video als mpeg video. Kies dan onder presets: HDarchiv 1920x1080i PAL. Dan heb je een beste mpeg2 (HD) kwaliteit,

Dat gaat niet Rijk, mpeg hoger als 720x576 gaat niet in mijn versie.

Zou ik dan wel succes hebben met Mp4 want dan neem ik dat er wel bij of zou dat niets uitmaken?

Ik dacht ineens de oplossing te hebben voor het afspelen. Ik importeer de met Magix gemaakt avi van 10,1 gb in Windows Moviemaker en sla hem op als Mp4. Dat werkte maar mijn nieuwe film, als Mp4 dus, is van 10,1 gb naar 63mb terug gegaan. En heeft ene afmeting van 1280x720. Dat is dus ook niet de oplossing.

Ik vraag me nu af of ik dus dan niet beter de aanvulling erbij kan nemen waarmee ik in Magix de slideshow kan exporteren als Mp4. Zou ik dan wel het formaat 1920x1080i hebben?

Gr Rob

 

Voormalige gebruiker schreef op 30.11.2014 om 11:27 uur

Hallo Rob,

Vergeet nu even alles wat er over en weer is geschreven. Met de Magix foto's op cd dvd 9, die jij bezit, kan je geen Mpeg-4 aan, omdat je niet de juiste codexen bezit. Jouw Mediaplayer kan wel een ISO bestand afspelen volgens de handleiding. (zie foto) Waarom brand je de slideshow niet, via het magix brandprogramma, naar een ISO bestand. Kopieer dit ISO bestand naar een externe opslag en sluit deze aan op je MediaPlayer. Als je  computer, via een Lan / WiFi aansluiting heeft, kan je deze ook vanaf je computer streamen. Het voordeel is dat je nu ook een DVD menu heeft.

Succes,

Rob

PS. wat ook zou kunnen doen is om het AVI bestand te converteren naar een Mpeg-4 bestand. Te downloaden van het internet: http://www.filecluster.com/downloads/Freemake-Video-Converter.html

 

klompje schreef op 30.11.2014 om 12:32 uur

Hoi Rob.

Ja dat klopt van dat iso bestand maar via Magix kan ik dat niet, je kunt alleen op een dvd branden en dan is hij 4.3gb. Dus gaat de avi van ruim 10 gb naar 4.3 gb.

Ik heb de avi nu geïmporteerd in Windows Moviemaker en opgeslagen als HD 1920x1080 bestand dat gaat wel maar dan wordt dit 1920x1080 bestand uiteraard gemaakt van een 1024x576 dus of dan de kwaliteit beter wordt.

Ik hoopte dus dat wanneer ik de plugin voor Mp4 erbij koop van magix dat ik dan direct kan exporteren naar 1920x1080 dan heb ik geen verlies.

Als ik die download doe dan wordt het uiteraard ook gemaakt van een 1024x576 bestand.

Voormalige gebruiker schreef op 30.11.2014 om 14:06 uur

Hoi Rob.

Ja dat klopt van dat iso bestand maar via Magix kan ik dat niet, je kunt alleen op een dvd branden en dan is hij 4.3gb. Dus gaat de avi van ruim 10 gb naar 4.3 gb.

Ik heb de avi nu geïmporteerd in Windows Moviemaker en opgeslagen als HD 1920x1080 bestand dat gaat wel maar dan wordt dit 1920x1080 bestand uiteraard gemaakt van een 1024x576 dus of dan de kwaliteit beter wordt.

Ik hoopte dus dat wanneer ik de plugin voor Mp4 erbij koop van magix dat ik dan direct kan exporteren naar 1920x1080 dan heb ik geen verlies.

Als ik die download doe dan wordt het uiteraard ook gemaakt van een 1024x576 bestand.

Hallo Rob,

1. De grote van het AVI-bestand doet er niet toe, wel de afspeel duur. Om je een voorbeeld te geven, je kan op een DVD van 4,7gb, een film in SD (mpeg 720x576px) branden van 90 min.  

2. Het AVI bestand dat je met behulp van Windows Moviemaker heeft opgeslagen als 1920x1080px zal de kwaliteit voor het menselijkoog iets verbeteren of gelijk blijven. Dit komt doordat het opnieuw gerendeerd wordt.

3. Als je mpeg-4 codex aanschaft, kan je in het Magix programma, direct exporteren naar 1920x1020px. Waarom koop je geen nieuw pakket bv. Fotostory 2014  of 2015. Ik zou dan wel gaan voor de Premiumversie.

Kan je mij een antwoord geven, hoe het komt dat jouw AVI bestand een resolutie heeft van 1024x576px?  Want als deze exporteer in Magix als AVI, komt deze resolutie niet voor in het lijst van uitvoer.

Succes,

Rob

RiViS schreef op 30.11.2014 om 14:16 uur

Alles nog eens doorgelezen. Ik begrijp dat Rob graag de hoogste kwaliteit op zijn TV wil weergeven, daar kan k helemaal inkomen.

Met Foto's op dvd 9 gaat dat moeilijk lukken. Daarom onderschrijf ik graag de suggestie van RobVr om eens na te denken over de aanschaf van de nieuwe Fotostory 2015, die pas is uitgekomen. Het is bijna 5 december, misschien een idee? Dan kun je weer jaren vooruit.

Bedenk wel dat, vroeg of laat, je huidige versie het niet meer zal doen, bv als je om een of andere reden een nieuwe pc aan moet schaffen met windows8. We ontkomen er nu eenmaal niet aan om af en toe "met onze tijd mee te gaan", zo zit dit systeem nou eenmaal in elkaar.

groet,

Rijk

klompje schreef op 30.11.2014 om 14:17 uur

Beste Rob.

 

1. De grote van het AVI-bestand doet er niet toe, wel de afspeel duur. Om je een voorbeeld te geven, je kan op een DVD van 4,7gb, een film in SD (mpeg 720x576px) branden van 90 min.  Dat is dan voor mijn gevoel, ik denk altijd hoe groter hoe beter.

2. Het AVI bestand dat je met behulp van Windows Moviemaker heeft opgeslagen als 1920x1080px zal de kwaliteit voor het menselijkoog iets verbeteren of gelijk blijven. Dit komt doordat het opnieuw gerendeerd wordt.Ik zie eigenlijk zgag. verschil. Ik dacht dat het dan mogelijk beter zou zijn met de plug van Magix in voor Mp4.

3. Als je mpeg-4 codex aanschaft, kan je in het Magix programma, direct exporteren naar 1920x1020px. Waarom koop je geen nieuw pakket bv. Fotostory 2014  of 2015. Ik zou dan wel gaan voor de Premiumversie.Ik had eerst een andere en die heb ik een paar jaar geleden vervangen voor ene nieuwere omdat ik een grotere tv had en een beter fototoestel. Ik gebruik het programma echter maar 1 keer per jaar en dat is om van elke fotomap een slideshow te maken. Dus ja om nu weer een nieuwe versie te kopen, ik ben juist blij dat ik een beetje weet hoe ik deze moet gebruiken. Ik ben niet zo'n held daarmee, al helemaal niet met fotoprogramma's. Als ik het kan exporteren als Mp4 1920x1020 denk ik dat het goed is.

Kan je mij een antwoord geven, hoe het komt dat jouw AVI bestand een resolutie heeft van 1024x576px?  Want als deze exporteer in Magix als AVI, komt deze resolutie niet voor in het lijst van uitvoer. Nee daar kan ik je geen antwoord op geven want dat gaat automatisch. Ik selecteer exporteren als avi en dan komt deze eruit. Zie de afbeelding.

Succes,

Rob

Nu zie ik net dat ik nog een keer het advies krijg om een nieuwe versie te kopen. Dat wordt weer moeilijk want ik kon al bijna niet aan een nederlandse handleiding komen hoe ik met deze een slideshow moet maken, en dat is het enige dat ik er mee doe.

 

Voormalige gebruiker schreef op 30.11.2014 om 14:36 uur

Hallo Rob,

1. Hoe groter het bestand hoe beter het resultaat is niet juist. Tegenwoordig worden er codexen uitgebracht dit juist de bestanden kleiner maken (comprimeren). Het gaat te ver om hier verder op in te gaan.

2. Ik denk dat het met de codex Mpeg-4 wel iets zou verbeteren, maar niet echt veel.

3. Als u tevreden bent met het resultaat, dat u nu heeft, zie ik niet in om van pakket te veranderen. Echter het is wel zo, dat na Foto DVD 9, zeker 4 nieuwere versie op de markt zijn uitgebracht door Magix.

4. ik kan het niet reproduceren, hoe het kan, dat je een AVI bestand van 1024x576px krijgt na exporteren in Magix.

Ik zou zeggen veel plezier in het maken van u projecten, mochten er nog vragen zijn, stel deze gerust.

Groet,

Rob 

klompje schreef op 30.11.2014 om 16:35 uur

Hallo Rob.

Bedankt voor de hulp, ook Rijk hartelijk bedankt.

Een laatste vraag voor mijn zekerheid.

Stel dat ik een nieuwere versie koop is dan de kwaliteit van de foto's in de slideshow beter als bij mijn versie of maakt het voor de kwaliteit niet uit en zijn er alleen meer opties en uitbreidingen?

Als de kwaliteit van de foto's er idd. op vooruit gaan dan is het beter dat ik een nieuwe versie neem want ik wil de beste kijk kwaliteit want daar doe je het voor. De extra opties enz. gebruik ik niet.
Maakt het dan verder uit welke versie ik neem van deze 3? Of is er bij deze ook nog verschil in kwaliteit van de foto's in de slideshow? Nu heb ik foto's op cd dvd 9

Ik heb alles van de laptop verwijderd want ik zag dat je een testversie kon downloaden maar helaas kun je die helemaal niet uitproberen.Jammer van de tijd en nu moet ik de oude weer terug installeren.

Voormalige gebruiker schreef op 01.12.2014 om 12:17 uur

Beste Rob,

Je hoefde de vorige versie niet te verwijderen. De rede daarvoor is, dat alle programma's van Magix, afzonderlijke geïnstalleerd kan worden en afzonderlijk gebruikt kan worden. Echter is het wel zo dat je maar een programma tegelijk kan gebruiken.

De kwaliteit van uw projecten zullen zeker toenemen. Om een goed antwoord op de vraag welk pakket, ligt aan u computer configuratie. Onder welke Windows versie werkt u, 32 of 64bits?

Zelf denk ik, dat Rijk (Moderator) hier het juiste antwoord op kan geven.

Gr.

Rob

 

 

klompje schreef op 01.12.2014 om 18:30 uur

Beste Rob/Rijk.

Ik gebruik Windows 7, 64 bit. Ik zie uit naar het bericht.

Gr Rob

RiViS schreef op 02.12.2014 om 15:38 uur

Alles nog eens overziende denk ik dat je er goed aan zou doen om toch maar die overstap te maken naar Fotostoru2015. Van daar uit kun je ineens exporteren naar HD kwaliteit (1920x1080) en dat geeft op je TV een prima resultaat.

Ik zou je adviseren om de gegevens van Magix nog eens goed door te nemen en te vergelijken: http://www.magix.com/nl/fotos-op-cd-dvd/

Omdat jij hoge kwaliteit wilt, zou ik dan voor de versie DeLuxe gaan, (het duurdere Premium pakket heeft hetzelfde Fotostory programma, aangevuld met andere software, zie het overzicht). Je kunt dan weer jaren vooruit, het is een versie met 8 sporen, handig voor eventuele toevoegingen (extra titels of muziek of beelden) en het is ook al geschikt voor de toekomstige 4K, dus dubbel HD, waardoor je foto's nog weer dubbel zo scherp worden gepresenteerd, al zul je dan wel een 4k TV moeten hebben,

Klik in die Magix site ook op Meer Info, voor uitgebreide informatie, Kijk daar dan (helemaal onderaan links) ook even bij Extra informatie, b.v.  naar RAW ondersteuning (voor de allerhoogste kwaliteit, een overzicht van ondersteunde fotocamera's) en de PDF met een overzicht van alle functies.

Tenslotte de financiële kant: Het programma kost (bijna) 70 Euro, maar Magix heeft voor trouwe klanten dikwijls aanbiedingen die daarop flinke korting geven. Als je programma bij Magix is geregistreerd krijg je w.s. af en toe mails met die aanbiedingen, wacht die rustig af, je hebt hopelijk geen haast (als je 1x per jaar een overzicht maakt). Mocht je je daar voor hebben afgemeld dan kun je hier onder Persoonlijke gegevens bij Infoservice je weer aanmelden:  https://support2.magix.com/customer/nl/customer

Succes met je keuze,

groet,

Rijk

klompje schreef op 02.12.2014 om 18:15 uur

Nogmaals bedankt.

Regelmatig krijg ik idd. emails  dus ik wacht even af.

Groet Rob

Voormalige gebruiker schreef op 03.12.2014 om 10:12 uur

Hallo Rob,

Ik weet niet of je deze link heeft gekregen van Magix. Fotostory compleet pakket voor € 49,99.

zie: http://www.magix.com/nl/specials/cadeaus-geven-is-leuk/?utm_source=Fotostory+2015+Deluxe&utm_medium=Info-Button&utm_campaign=In-Product-PopUp

Succes,

Rob

klompje schreef op 03.12.2014 om 10:40 uur

Ha Rob.

Dat had ik idd. niet en ik had gisteravond gekeken op de website voor contact en zet net mijn laptop aan om te bellen naar Magix of er op dit moment een actie is voor bestaande klanten.

Haha dat hoeft nu dus niet meer, ik ga hem gelijk open.

Reuze bedankt voor de hulp en de tips.

Wel raar dat je bij een downloadversie ook 2.99 verzendkosten moet betalen.

Besteld.

Grt Rob