Foto's op dvd zijn klein op tv

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 03.12.2014 om 11:19 uur

Ha Rob.

Dat had ik idd. niet en ik had gisteravond gekeken op de website voor contact en zet net mijn laptop aan om te bellen naar Magix of er op dit moment een actie is voor bestaande klanten.

Haha dat hoeft nu dus niet meer, ik ga hem gelijk open.

Reuze bedankt voor de hulp en de tips.

Wel raar dat je bij een downloadversie ook 2.99 verzendkosten moet betalen.

Besteld.

Grt Rob

Hallo Rob,

Als ik jou was zou ik toch even telefonisch kontact opnemen met Magix em e.a. voorleggen. Ook zie ik dat niet alle pakketten krijgt maar moet betalen.

Dit is de aankoop van de DVD versie

Dit is de aankoop van de Downloadversie. Waarom € 2,99 verzendkosten er opstaan, kan ik niet verklaren. Ik denk dat dit een foutje is.

Ik hoor het wel,

Rob

PS. ik zie het al,  de  MAGIX Video & Slideshow Sound Archive 8, wordt u per post toe gestuurd. 

klompje schreef op 03.12.2014 om 11:27 uur

Ik heb deze bestelbevestiging gekregen.

MAGIX Fotostory 2015 Deluxe
(ART4017218802629)

1x                € 49,99

Slideshows maken met MAGIX Foto's op DVD Deluxe
(ART4017218802926)

1x                € 0,00

NewBlue Sampler Pack
(RESMID016164)

1x                € 0,00


-----------------------------------------------------------

Subtotaal: € 49,99
Verzendkosten: € 2,99

Voormalige gebruiker schreef op 03.12.2014 om 11:33 uur

Ik heb deze bestelbevestiging gekregen.

MAGIX Fotostory 2015 Deluxe
(ART4017218802629)

1x                € 49,99

Slideshows maken met MAGIX Foto's op DVD Deluxe
(ART4017218802926)

1x                € 0,00

NewBlue Sampler Pack
(RESMID016164)

1x                € 0,00


-----------------------------------------------------------

Subtotaal: € 49,99
Verzendkosten: € 2,99

Hallo Rob,

ik zie het al,  de  MAGIX Video & Slideshow Sound Archive 8, wordt u per post toegestuurd, vandaar de  € 2,99 portokosten.

Gr.

Rob

klompje schreef op 03.12.2014 om 11:43 uur

Ik vond het vreemd dat je toch verzendkosten moest betalen als je een download kocht zodat ik alles maar gewoon per post heb gedaan. Dan heb ik gewoon een dvd, net zo makkelijk. Er was per email ook een code bij dus heb ik het al vast geïnstalleerd echter de code werkt niet is blijkbaar voor NewBlue Sampler Pack, wat dat ook zijn mag.

Ik wacht verder wel tot het er over de post is, duurt enkele weken.

Voormalige gebruiker schreef op 05.12.2014 om 10:54 uur

Hallo Rob,

Je hoeft niet te wachten op de DVD. Je hebt een mailtje gekregen met daarin een link om fotostory 2015 te downloaden. In dat zelfde mailtje staat ook het serienummer. Vul deze in na het opstarten en registreer dit bij Magix. Ga nu naar: Hulp / gratis download om het programma te voltooien ( 17 bestanden worden dat gedownload en geïnstalleerd. Doe tevens pas ook een actualisatie (update) toe. ga naar: Hulp / online actualliseren. Je hoeft nadat je de DVD heeft ontvangen niet nog eens te installeren.

Succes,

Rob

klompje schreef op 05.12.2014 om 12:51 uur

Hoi Rob.

Ja dat dacht ik ook maar die code kon ik niet invullen.

De code die erbij zit is blijkbaar van een programma genaamd NewBlue Sampler Pack oid.

De dvd is overigens net thuis gekomen, een dvd en een boek genaamd Foto's op dvd deluxe en dan via de bestelbevestiging een link naar NewBlue Sampler Pack.

En er zou ook nog MAGIX Sound Archive 8 (t.w.v.: € 39,99) bij zitten maar dat is er niet bij. Maar wat het is weet ik ook verder niet.

klompje schreef op 07.12.2014 om 22:03 uur

Ik heb nu al vele Mp4  filmpjes getracht te maken, van iedere fotomap in een bepaald jaar maak ik er een, en dat is wel gelukt.

Maar als ik dan van al die filmpjes achter elkaar 1 Mp4 maak dan ziet mijn mediaplayer deze niet.

Op de laptop kan ik die gewoon afspelen maar zodra ik die film op de harde schijf heb gezet en mijn mediaplayer aanzet dan staat de film er niet bij.

Wat gaat hier nou fout, ik snap er helemaal niets meer van.

De afzonderlijke filmpjes staan er allemaal en die kan ik gewoon afspelen maar de Mp4 van alle filmpjes op datum achter elkaar, en dan muziek eronder die ziet hij niet.

Ik heb nu met Magix van de Mp4 van het hele jaar, een iso gemaakt en die ziet hij wel.
Zo gaat het dan wel maar ik blijf het vreemd vinden dat hij die ene film dan weer niet ziet en ik hoop daar achter te komen want een Mp4 is toch een Mp4? Het is zelfs zo dat ik hem een minuut of 6 heb afgespeeld en verder geen tijd had om het te bekijken en ik zou later die avond verder kijken, dus niet want daarna zag hij hem niet meer.

En al die bestandjes zoals de afbeelding moet ik die ook bij de filmpjes bewaren?

RiViS schreef op 08.12.2014 om 11:36 uur

Hoe heb je die verzamelfilm gemaakt? Ook in Fotostory2015? En daar alle films achter elkaar geplaatst? En toen het geheel geëxporteerd als mp4? Zo zou het toch moeten werken.

Wat is precies de extensie (wat er achter de punt staat in de filenaam, dus bv:    filmnaam.mp4)  van die film? Let wel: het streepje in jouw FilmGranCanaria_mp4 is dus geen punt, er moet dan nog   .mp4   achter staan, check dat even. Als er wat anders staat is dat ws het probleem.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 08.12.2014 om 14:32 uur

Beste Rob,

Film Gran Canaria_mp4.hdp zijn hulpbestanden en geen filmbestanden. Als u deze kopieer naar de harde schijf dan worden deze door u mediaplayer niet gezien. U moet de bestanden naar u harde schijf kopieeren met de extentie "mp4". Standaard staat "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen" in windows aangevinkt. U kunt de extenties zichtbaar maken, door dit in de map-opties van Windows te veranderen. Haal het vinkje weg bij "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen" weg. zie:

Succes,

Rob

PS. Rob als je de volgende keer weer een vraag heeft, zou je, zo vriendelijke willen zijn om een nieuwe topic aan te maken. Dit om te voorkomen 1. dat je vraag niet beantwoord wordt en 2 omdat er een vervuiling optreed. Alvast bedankt.

klompje schreef op 08.12.2014 om 18:14 uur

Beste Rob.
Bedankt. De optie extenties zichtbaar maken is bekend daarom weet ik dat de films Mp4 bestanden zijn.
De hulpbestanden kan ik dus zonder gevaar weggooien?Ik ruim graag op omdat anders alles vol zit met onnodige bestanden.
Ik zal als ik een nieuwe vraag heb na deze reactie een nieuwe topic openen.

Beste Rijk.
Idd. gemaakt zoals je schreef en het zijn allemaal  .Mp4 bestanden. Ik heb ook nog gekeken bij details en dan is het exact hetzelfde als de aparte Mp4 filmpjes.
 

 

 

 

 

Voormalige gebruiker schreef op 08.12.2014 om 19:21 uur

Hallo Rob,

Wat is het merk van je mediaplayer? 

Gr.

Rob

klompje schreef op 08.12.2014 om 19:40 uur

Het is een WDTVLIVE
en hieronder nog een afdruk van het bestand. Zoals je ziet een MP4 zoals alle andere.

Voormalige gebruiker schreef op 08.12.2014 om 19:57 uur

Hallo Rob,

Ik denk toch dat je WDTVlive de mp4 bestanden niet aankan. Jij maakt je slideshow waarschijnlijk zo:

probeer het eens zo

Succes,

Rob

klompje schreef op 08.12.2014 om 22:22 uur

Hallo Rob.
Ik had al een reactie geschreven maar hij staat er niet dus dan nog maar even een keer.

De WDTVLIVE speelt de volgende formaten af:AVI, WMV, MPG, MPEG1, MPEG2, MPEG4, XVID, WMV9, MOV, VOB, MKV, H.264, TS, M2TS, TP, MP4, AVCHD
Verder kijk ik heel veel naar Mp4 bestanden, filmpjes van mijn fotocamera, tv afleveringen die download van uitzending gemist en dat zijn ook altijd Mp 4.

De slideshows maak ik op de onderste manier.

En dan nu komt het. Ik heb nog maar eens even 2 filmpjes gemaakt als test, eerst een fotoslideshow gemaakt. Daarna nieuw project, eerst een video van mijn telefoon erin gezet en daarachteraan de gemaakte fotoslideshow en daarna muziek onder de fotoslideshow gezet. Het filmpje van mijn telefoon had uiteraard geluid. Exporteren als Mpeg4 en op de harde schijf gezet. De 2 orignele filmpjes, de slideshow en het filmpje van mijn telefoon en ook de gemaakte Mp4, filmpje en slideshow met muziek samen, op de harde schijf gezet. Alles te zien en afspeelbaar. Maar alle filmpjes die ik gisteren steeds weer opnieuw heb gemaakt niet 1 keer afspeelbaar, niet zichtbaar op de mediaspeler terwijl het allemaal op dezelfde manier gemaakte Mp4 bestanden zijn.

Schiet mij maar lek. Ik heb het nu ook nog maar eens ene keer gemaild naar de supportafdeling van WD kijken of ik daar een antwoord van krijg.

 

klompje schreef op 09.12.2014 om 10:04 uur

Hallo Rob en Rijk.
Het is nu zo en ik denk dat ik het er verder maar bij laat.
Als ik van elke fotomap in een bepaald jaar een mp4 maak dan kan ik die allemaal afspelen op de WDTVLIVE.
Als ik van al die losse Mp4tjes 1 grote Mp4 maak dan kan ik die niet zien en afspelen.
Ik maak nu van al die losse Mp4tjes 1 iso bestand, dat kon bij mijn vorige magix nog niet, dan kan ik die wel afspelen op mijn WDTVLIVE en heb ik ook een menu zodat ik ook een specifiek filmpje apart kan afspelen, eigenlijk is dat beter zo en dat deed ik vroeger ook alleen was het dan een dvd en maakte ik daar weer een iso bestand van.
Daarnaast maak ik van alle losse Mp4tjes 1 grote Mp4 en die kan ik dan op mijn laptop bewaren en evt. afspelen.

Waarom ik die grote Mp4 niet kan zien op mijn WDTVLIVE weet ik niet maar misschien kom ik daar ooit nog eens achter. Maar voor nu moet ik me daar maar bij neerleggen en maak ik gewoon een iso en dan is dat opgelost.

Bij deze wil ik jullie in elk geval hartelijk bedanken voor de hulp en tips.

Grtjs Rob

Voormalige gebruiker schreef op 09.12.2014 om 12:44 uur

Hallo Rob,

Ik vind het fijn, dat je een oplossing heeft gevonden. Ik wil toch nog een verklaring geven waarom het de ene keer wel doe en de ander keer niet.

1. volgens mij exporteer je de film via exporteren (zie afbeelding)

Als je het zo doet dan wordt er tijdens het exporteren een map aan gemaakt met de volgende inhoud (zie afbeelding)

Het mp4 bestand kan dan niet stand-allone, via je mediaplayer, worden afgespeeld.

2. Als u het zo exporteer (zie afbeeldingen) gaat het goed.

Het mp4 bestand kan stand-allone, via je mediaplayer, worden afgespeeld

succes,

Rob

klompje schreef op 09.12.2014 om 13:59 uur

Hallo Rob.

Ik exporteer het via de knop exporteren bovenin de pagina zoals jij aangeeft hoe ik het zou moeten doen.

Vanmorgen nog 2 keer geprobeerd, ik kon het toch niet laten maar hij ziet ze niet. Ik had het probleem ook gemaild naar de techinucus van BCC waar ik alle apparatuur van heb gekocht en die schreef me zojuist ook terug.
Volgens hem zou het kunnen zijn dat de Mp4 te groot is en dat daarom de WDTVLIVE hem niet ziet en/of afspeelt.
Dat zou best kunnen want het zijn altijd de grote Mp4's die hij niet ziet, de kleinere aparte mp4 wel.

Maar zoals ik het nu doe is het ook goed.

Voormalige gebruiker schreef op 09.12.2014 om 14:21 uur

Hallo Rob,

Je schrijft, grote bestanden kan WDTVLive niet aan. Bij mij kom dan de vraag op, hoe is je harde schijf geformateerd? FAT32 of NTFS? FAT32 kan bestanden groter dan 4gb niet aan.

Gr.

Rob

PS het laat mij niet los. Er moet een verklaring zijn.

klompje schreef op 09.12.2014 om 14:27 uur

Ha Rob.
Dezelfde naam en blijkbaar dezelfde instelling want ik was weer al aan het proberen omdat ik er niet tegen kan dat ik niet weet hoe het komt het niet lukt.

Ik heb geen idee hoe hij geformateerd is maar als ik hem als NTFS zou formateren zou het opgelost kunnen zijn denk je?
Ik zal de schijf "even" leeg maken en dan als NTFS formateren en dan kom ik terug.

Ik keek even bij eigenschappen en daar staat als NTFS

klompje schreef op 09.12.2014 om 18:18 uur

Rob WD schreef:

Als u een programma gebruikt om een aantal MP4 bestanden (die elk afgespeeld kunnen worden) aan elkaar te plakken kan het zijn dat er ook een conversie plaats vindt waardoor andere codecs nodig zijn.
VLC en Windows MediaPlayer kunnen iedere benodigde codec downloaden en installeren, onze speler kan dat niet.

Voormalige gebruiker schreef op 09.12.2014 om 22:00 uur

Rob WD schreef:

Als u een programma gebruikt om een aantal MP4 bestanden (die elk afgespeeld kunnen worden) aan elkaar te plakken kan het zijn dat er ook een conversie plaats vindt waardoor andere codecs nodig zijn.
VLC en Windows MediaPlayer kunnen iedere benodigde codec downloaden en installeren, onze speler kan dat niet.

Beste Rob,

Ikzelf, denk dat het niet aan codecs ligt. Als dat zo was, dan zouden alle uitvoer, via Fotostory 20015,  op Mp4 format niet afspelen op je WDTVlive mediaspeler. Bij jou doet één uitgevoerde project naar een mp4 bestand wel op de mediaplayer. Laat even weten waar je woont, via een Persoonlijk bericht. Mischien kunnen wij een afspraak maken. Ik bezit WDTVlive mediaplayer niet.

Gr.

Rob