Fout in module 'Qt5CoreMx64Qt5.15.1.dll'

mvliegent schreef op 26.08.2021 om 15:26 uur

Ik heb de upgrade naar Photostory 2022 geinstalleerd (vorige versie werd daarmee verwijderd). Ik krijg nu bij het afsluiten van Photostory een error waardoor de instellingen (die ik net heb aangepast) niet worden bewaard. Dit probleem vindt plaats bij ieder opstart / afsluiting van Photostory zonder maar 1 bewerking tussendoor te hebben uitgevoerd. Mijn PC draait onder Windows 10 volledig up to date.

Om onduidelijke reden kan ik geen support vraag file'n: ik krijg de error message 'De supportaanvraag kon niet worden opgeslagen.'. Graag kom ik in contact met technisch support. Ik kan nergens een telefoonnummer vinden.

Reacties

mi-bo schreef op 26.08.2021 om 15:45 uur

@mvliegent

Beste Mvliegent

MAGIX support is vanuit Nederland niet meer te bereiken, alles gaat via mail

zie voor link hieronder

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Door scrollen naar benden en rechter optie volgen..

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

mvliegent schreef op 26.08.2021 om 16:28 uur

Michael, dank voor je reactie. Het probleem krijg ik echter niet via 'support aanvraag' ingediend daar op moment dat ik alle informatie en gegevens heb ingetikt, ik bij het verzenden de message 'De supportaanvraag kon niet worden opgeslagen.' krijg. Zonder verdere uitleg. Vandaar dat ik nu via het forum een poging waag in de hoop dat ik een email adres of zo van een support medewerker krijg. Verder geen idee hoe ik support kan bereiken want support telefoonnummers heeft Magix ook al niet (meer).

mi-bo schreef op 26.08.2021 om 17:10 uur

@mvliegent

Beste MVliegent,

deze link

https://www.magix.info/nl/support/

en dan rechter optie.

dan dan

dan

dan

dan stel hier Uw de vraag, dit zal worden opgestuurd. U krijg een automatische ticket toe gestuurd, kan zijn dat het in de Spammap terecht is gekomen. met deze ticket kunt U dan corresponderen, Ook is het mogelijk direct na verkrijgen van ticketnummer, de vraag directer te omschrijven, evt met printen erbij.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael ( FM sinds 2008 )

 

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

 

mvliegent schreef op 26.08.2021 om 17:46 uur

Michael, wederom dank voor je reactie. De support vraag blijft telkens de zelfde fout message opleveren, ook via de door jou aangegeven weg. Ik heb inmiddels ontdekt waarom de support vraag een fout geeft. Het schijnt in de attached file te zitten (screen shot jpg) die ik mee wil sturen. Ik heb deze nu weggelaten en dan wordt de vraag wel geaccepteerd. Dank voor je hulp.

mi-bo schreef op 26.08.2021 om 18:00 uur

@mvliegent

Beste Mvliegent.

Dank voor Uw uitgebreide informatie.

Als U de automatisch toegestuurde antwoord ticket heeft binnen gekregen,kunt u direct via de ticket de screentest jpg toesturen,dan komt het bij de zelfde persoon terecht,en bent U hun een vraag voor (meestal wordt daarna om een screenshot gevraagd)

Sc6.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 26.08.2021 om 23:35 uur

Hallo @mvliegent,

....Fout in module 'Qt5CoreMx64Qt5.15.1.dll'...

Het kan zijn, dat u Microsoft Visual C++ 2015-2019 moet updaten naar de laatste versie 14.29.30133, want Qt5CoreMx64Qt5.15.1.dll is een C++ Application development Framework

Na het updaten van Microsoft Visual C++ 2015-2019, start dan nog eens Photostory 2022 op. Waarschijnlijk blijft de foutmelding "Fout in module 'Qt5CoreMx64Qt5.15.1.dll'. weg.

Succes, Rob

mi-bo schreef op 27.08.2021 om 10:18 uur

@mvliegent

Beste Mvliegent.

Uw probleem is bekend bij MAGIX, en wordt spoedig aan een oplossing gewerkt via een Patch. zie reactie van een Duitse Moderator

https://www.magix.info/de/forum/probleme-nach-update-auf-photostory-deluxe-2022--1281367/

enkele voorbeelden , waar de veroorzaker in kan zitten

en veroorzaker in het Nederlands

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael ( FM sinds 2008 )

 

Wijziging aangebracht i.v.m. toevoegen PNG

mvliegent schreef op 27.08.2021 om 13:10 uur

Beste Bol, ik heb je advies opgevolgd en visual c++ naar versie 14.29.30133 gebracht. System restart en Photostory weer opgestart. Helaas blijft de zelfde fout bij het afsluiten optreden. Ik vrees dat ik maar moet wachten op de patch van Magix. In ieder geval dank voor je hulp. Maarten.

Bol schreef op 27.08.2021 om 14:36 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Ik heb uw probleem kunnen reproduceren.

Normaal heb ik de verkenner altijd nog op de Oude weergave staan.

Nadat ik de verkenner op Photo Explorer had gezet en Photostory 2022 afsloot en weer opstarten kreeg ik dezelfde foutmelding als u.

Ik heb de verkenner weer teruggezet op de Oude weergave en de foutmelding blijft weg.

De conclusie: Zet de verkenner voorlopig op de Oude weergave

Groet, Rob

mvliegent schreef op 27.08.2021 om 14:58 uur

Beste Rob, ik heb gelijk je tip uitgeprobeerd maar helaas bij mij heeft het geen positief effect. Ik blijf de error houden ook wanneer ik de verkenner op 'oude weergave' heb staan. Helaas, toch mijn dank voor je advies. Groet, Maarten.

Bol schreef op 27.08.2021 om 15:14 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Dat kan kloppen, dit kreeg ik ook toen ik de eerste keer, nadat ik de verkenner op de oude weergaven had gezet. Maar als ik voor de tweede keer afsluit en weer opstart, dan moet het goed gaan. Ik verneem wel u.

Groet, Rob

mvliegent schreef op 27.08.2021 om 15:26 uur

Hoi Rob, bij mij maakt het geen verschil. Vele malen afgesloten (met de error) en gelijk weer opgestart: het programma blijft de fout geven. Natuurlijk gecontroleerd of de setting oude weergave niet 'automatisch' weer teruggezet werd naar Photo Explorer maar dat is ook niet het geval. Blijkbaar is mijn configuratie helaas toch iets anders dan bij jou. Groetjes, Maarten.

Bol schreef op 27.08.2021 om 15:35 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Zeer vreemd, ik heb het zojuist verschillende keren uitgeprobeerd. Probeer eens de programma-instelling terug te zetten naar de standaardwaarde?

Groet, Rob

mvliegent schreef op 27.08.2021 om 15:43 uur

Rob, bij het terugzetten naar de standaardwaarde gaat Photostory zich restarten. Daarbij loopt het natuurlijk weer in de zelfde error. Na de opstart nogmaals 2x gestopt en gestart maar de fout blijft optreden. Groet, Maarten.

Bol schreef op 27.08.2021 om 15:55 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Ik heb nog iets achter de hand. Verwijder eens het Photostory.ini. Als u deze verwijderd hebt, worden alle programma-instellingen, incl. die van uzelf teruggezet op de standaardwaarde ook worden sommige configuratiefouten hersteld. Het INI bestand wordt bij het opstarten van Photostory weer automatisch aangemaakt

Groet, Rob

mvliegent schreef op 27.08.2021 om 16:50 uur

Rob, ik heb de ini file wegehaald en Photostory opgestart. Ik zie dat er een nieuwe ini file is aangemaakt. Photostory afgesloten en de fout is er nog steeds. Nogmaals Photostory opgestart en afgesloten, het probleem blijft. Ik vrees dat het probleem in een andere hoek zit. Ik waardeer je inzet mijn probleem opgelost te krijgen, veel dank daarvoor. Groetjes, Maarten.

Bol schreef op 27.08.2021 om 17:51 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Nadat ik zelf ook maar eens het Photostory.ini bestand verwijderd heb, kan ik uw probleem niet meer reproduceren. Zie mijn filmpje.

Waarom het bij wel goed gaat, daar heb ik het antwoord (nog) niet op. Hebt u Photostory al eens op deze manier verwijdert en opnieuw geïnstalleerd? zie opnieuw installeren

Succes, Rob

Bol schreef op 27.08.2021 om 17:56 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Wat is u PC configuratie? Deze kunt u opvragen met DxDiag

Groet, Rob

mvliegent schreef op 27.08.2021 om 18:05 uur

Hoi Rob, bijzonder dat je het probleem nu niet meer kan reproduceren. Ik denk dat het voor mij geen zin heeft Photostory opnieuw te installeren want ik heb deze versie j.l. woensdag brandnieuw ontvangen en geinstalleerd. Sindsdien heb ik er niets anders mee gedaan dan opstarten en afsluiten. Ook geen instellingen aanpassingen gedaan. Gelijk vanaf de eerste maal opstarten heb ik dit probleem, het heeft dus eigenlijk nooit goed gewerkt. In Duitsland begrijp ik dat men van dit probleem weet en het forum zegt dat aan een oplossing wordt gewerkt. Ik vrees dat ik daar dan maar op moet wachten of dat ze contact met mij opnemen om nog meer details omtrent mijn configuratie. Blijft mijn dank voor jouw hulp. Groetjes, Maarten.

Bol schreef op 27.08.2021 om 18:17 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Het klopt wat je zegt, dat Magix Support hier vanaf weet. Maar blijf voor mij de vraagstelling overeind, waarom het bij mij wel goed gaat en bij u niet. Het filmpje van mij liegt er niet om. Maar toch ben ik, als ex-programmeur benieuwd naar uw PC configuratie. Ook kan een her-installering soms een uitkomst bieden. Maar goed, het is aan u of u de Patch wilt afwachten of.... U hebt toch niets te verliezen.

Groet, Rob

Bol schreef op 27.08.2021 om 18:38 uur

Hallo Maarten,

Hier een gedeeltelijk vertaling van deze topic? https://www.magix.info/de/forum/probleme-nach-update-auf-photostory-deluxe-2022--1281367/

Groet, Rob

mvliegent schreef op 27.08.2021 om 19:00 uur

Rob, het lek is boven! Ik heb het nieuwste advies uit het Duitse forum opgevolgd en de lijst functie van de foto explorer uitgezet. Nu sluit het programma wel goed af en blijven de wijzigingen op instellingen bewaard. Als in de Photo explorer weer aanzet (niet de oude weergave) blijft het programma het ook goed doen. Geweldig, je hebt mij zeer geholpen, vele malen dank!!!!! Maarten.

Bol schreef op 27.08.2021 om 19:09 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn laatste vertaalde antwoord uit de Duitse Topic voor u de tijdelijke oplossing is.

Succes, met samenstellen van uw slideshows.

Fijn Weekend, Rob

Bol schreef op 27.08.2021 om 19:21 uur

@mvliegent

Hallo Maarten,

Ik heb het uw probleem nu ook weer kunnen reproduceren, door een vinkje te zetten bij Lijstweergave. Bij het weghalen van het vinkje werkt alles weer normaal. Maar dit is wel een tijdelijke oplossing. Maar goed hier is mee te leven.

Nogmaals een heel fijn weekend, Rob