Reacties

mi-bo schreef op 01.08.2020 om 16:33 uur

@Mris

Beste Mris,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum, dit staat omschreven voor Horizon Balanceer

Als U dit gebruikt is het beste om kleine stukjes te doen, dan evt opslaan in,( bv 0001.0002.0003.0004)elke keer het laatste oproepen en dan weer een stukje.

Want als U het geheel doet , zodra U een stukje verder bent is het eerste alweer ongedaan gemaakt

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( mi-bo )

Forum Moderator

Bol schreef op 01.08.2020 om 17:18 uur

Hallo Mris,

Dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

Wat bedoelt u precies met: "de laatste tijd blijkt dat als ik de horizon balanceer het niet wordt meegenomen bij het renderen"? Wordt de horizon, bij het exporteren van uw project, niet meegenomen?

Groet,

Rob

Mris schreef op 02.08.2020 om 00:16 uur

Hoi, ik heb de horizon in beeld soms scheef staan en die corrigeer ik dan, maar helaas blijkt dat na het renderen het niet wordt meegenomen en dus het beeld nog gewoon scheef staat. Ook bij korte stukjes

mi-bo schreef op 02.08.2020 om 07:05 uur

@Mris

Beste Mris.

Misschien is dit een betere omschrijving , uitleg voor U.

Een reportage, reisverslag, filmpje is niet in een keer (shot) opgenomen.

Vandaar mijn reactie op 01.08.2020 om 16.33 uur om elk stukje (shot) film apart het beeld recht te zetten,te corrigeren (op te slaan in een daar voor aangemaakte map )dit gaat namelijk niet in een keer (uitleg waarom niet ) ( elke keer dat U de camera,mobiel,aan en uitzet heeft U een nieuwe opname gemaakt en als dit scheef is opgenomen moet het gecorrigeerde opnieuw worden berekend ).

Hopend dat mijn uitleg nu iets duidelijker is.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 02.08.2020 om 11:48 uur

Hallo Mris,

Als ik het nu goed begrijp, wilt u in hetzelfde filmfragment de horizon meerdere keren wijzigen (rechttrekken). Als mijn beredenering juist is, dan worden alle eerdere horizon correcties vervangen voor de laatste. Voor zover ik het nu kan beoordelen, kunt u de horizon correcties niet met keyframes bewerken. Althans, het lukt mij (nog) niet.

Groet,

Rob

Mris schreef op 02.08.2020 om 15:10 uur

Hoi allemaal, bedankt voor jullie hulp. Ik edit al best lang en weet hoe het werkt, ook dat een film uit losse clips bestaat en ik heb het over het recht trekken van de horizon in 1 clip van de hele film. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar nu ineens komt het beeld wel recht te staan in de edit, maar als ik deze render is er dus uiteindelijk niks veranderd. :)

Bol schreef op 02.08.2020 om 15:34 uur

Hallo Mris,

Wat bedoeld u exact met renderen? Want ik kan uw probleem niet reproduceren.

Groet,

Rob

Mris schreef op 02.08.2020 om 15:41 uur

Renderen is het opslaan van de geedite film naar het eindproduct

Bol schreef op 02.08.2020 om 15:49 uur

Hallo Mris,

Als u een gemaakte film opslaat, dan wordt uw project opgeslagen als een MVP projectbestand. Als u op deze manier opslaat wordt er nog niets gerendeerd. Dit gebeurd pas als u uw project gaat exporteren als bv. MP4 bestand of als u uw project op een DVD brand.

Groet,

Rob

Bol schreef op 02.08.2020 om 15:58 uur

Hallo Mris,

Hier een overdreven filmpje. Eerst naar stukje naar links, dan weer recht gezet en weer naar rechts hellend.

Groet,

Rob

Mris schreef op 02.08.2020 om 16:00 uur

Jep dat weet ik, ik werk al 20 jaar professioneel met dit programma. Bedankt voor jullie reacties, maar dit probleem is recent en ik kan er ook niks over vinden vandaar dat ik hoopt dat iemand van jullie het misschien ook had meegemaakt. Geeft niks. Bedankt :)

mi-bo schreef op 02.08.2020 om 16:21 uur

@Mris

Beste Mris.

Sorry dat mijn wel bedoelde uitleg geen resultaat heeft opgeleverd voor U.

Gezien U 01.08.2020 een account heeft aangemaakt kon ik ook niet vermoeden dat U al 20 jaar montage ervaring heeft.

Succes met het opzoeken naar de juiste oplossing .

M.vr.gr.

Michael

Forum Moderator

Mris schreef op 02.08.2020 om 16:21 uur

Ja Rob dank je wel, maar helaas werkt het bij mijn Magix dus ineens niet meer, dat is het probleem. Ik weet wel hoe het moet werken, maar helaas

Bol schreef op 02.08.2020 om 16:35 uur

Hallo Mris,

Misschien nog een opendeur intrappen, maar hebt u VDL al eens teruggezet op zijn standaardwaarden? U kunt eens proberen om het INI bestand te verwijderen!!

Ik heb u probleem ook proberen te reproduceren op mijn twee andere PC's. Geen enkel probleem geconstateerd.

Als u het INI bestand verwijderd hebt, dan wordt deze automatisch weer aangemaakt.

Probeer het nu wel in een geheel nieuw filmproject, want het kan zijn, dat het oude MVP projectbestand uw probleem blijft zitten, omdat het MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaat.

Groet,

Rob

Mris schreef op 02.08.2020 om 16:39 uur

Ja hebben we gedaan, ben er nu achter dat het in 1080 wel nog gaat. Dan maar even niet in 4k. Bedankt voor alle info en moeite :)

Bol schreef op 02.08.2020 om 17:01 uur

Hallo Mris,

Ik heb het ook nog in 2K en 4k geprobeerd, ook hierin heb ik uw probleem niet kunnen reproduceren.

Omdat dit het forum is voor en door Magix gebruikers, is mijn advies leg uw probleem voor aan Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Succes,

Rob