Na overdracht filmopname wordt de video versneld afgespeeld

Bas-Schonagen schreef op 26.04.2020 om 10:15 uur

Tijdens de overdracht van filmopname (VHS-band naar PC) speelt de film af zoals het hoort, maar nadat de filmoverdracht beeindigd is, wordt de film (mpeg) 2x zo snel afgespeeld. Hoe los ik dit op?

Ik gebruik MAGIX Video Ease 6.0.2.31. Ik heb een laptop HP EliteBook 8560W en gebruik Win10Pro

Reacties

Bol schreef op 26.04.2020 om 10:33 uur

Hallo Bas,

Welkom op het forum voor en door MAGIX gebruikers.

Het kan zijn dat bij u de snelheid niet goed staat ingesteld. Ga naar: Instellen / snelheid

U werkt nu met MAGIX Video Ease 6.0.2.31. Bij mij is de laatste versie is: 6.0.2.134. Advies ga naar: Hulp / online actualiseren

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.04.2020, 10:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bas-Schonagen schreef op 26.04.2020 om 10:53 uur

Hoi Rob, de snelheid staat ingesteld zoals u aangeeft. Ik zal ondertussen een update draaien

Bas-Schonagen schreef op 26.04.2020 om 11:22 uur

Geeft aan dat er geen actualisering nodig is.

mi-bo schreef op 26.04.2020 om 11:57 uur

@Bas-Schonagen

Beste Bas,

Het klopt dat U geen actualisering kunt vinden want de laatste update van MAGIX Red Uw Video's (RUV 9) is

van MAGIX Video Easy is dit

De VHS band is dit eigen materiaal of een gekochte VHS band,

kijk even via Y toets hoe de instellingen staan dat kan ook het probleem zijn

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator ).

Bas-Schonagen schreef op 26.04.2020 om 12:24 uur

dit helpt allemaal niet. Hoe kan het dat bij video overdracht het beeld goed is en bij voltooiing versneld. Graag een oplossing.

mi-bo schreef op 26.04.2020 om 13:18 uur

@Bas-Schonagen

Beste Bas,

U heeft geen antwoord gegeven ( is ook niet verplicht )

"De VHS band is dit eigen materiaal of een gekochte VHS band,"

dan dit is een reactie van MAGIX Support,

https://www.magix.info/nl/support/artikel/problemen-bij-het-weergeven-van-het-beeld-van-video-s--145/

en anders,

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator ).

Bol schreef op 26.04.2020 om 13:47 uur

Hallo Bas,

Ik was even vergeten, dat RUV9 en Video Easy 6 twee verschillende programma's zijn. Maar de interfaces zijn ongeveer gelijkwaardig. Als u de Mpeg film afspeelt in bv. Windows Mediaplayer, speelt de film dan normaal af?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.04.2020, 13:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bas-Schonagen schreef op 26.04.2020 om 16:17 uur

Ik gebruik (ooit) gekochte VHS banden. Alleen bij het opnemen (overdracht van opname) draait het beeld goed, als ik in de editmode of voltooing wil doen en afspeel via welke player dan ook, dan is het ineens versneld.

Bas-Schonagen schreef op 26.04.2020 om 17:10 uur

Ik merk ook op dat de Video Grabber driver niet als stuurgroep is bijgewerkt

Bol schreef op 26.04.2020 om 17:16 uur

Hi Bas,

Misschien is dit de oplossing: https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-analoge-opname-wordt-te-snel-afgespeeld--536/

Omdat deze link af en toe bij mij het niet goed doet, hier wat daar vermeld staat:

mvg, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.04.2020, 17:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.04.2020 om 17:36 uur

@Bas-Schonagen

Beste Bas,

gezien deze geschreven oplossing van MAGIX Support moeilijk te vinden is

https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-analoge-opname-wordt-te-snel-afgespeeld--536/

hier enkele prints,dan dan dan

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )