Na update naar versie 2021 wordt encoderen na +/- 2,5 uur afgebroken.

Fons-Blondel schreef op 15.10.2020 om 15:43 uur

Betreft Magix Video deluxe Premium Versie 20.0.1.65

Desktop computer Acer / Windows 10 Home versie 2004 / Processor i5 - 750 / Ram 6 GB / Videokaart Nvidia Geforce GT 1030

Tijdens het encoderen van de film wordt dit proces iedere keer na +/- 2,5 uur afgebroken. Op diverse manieren de film samengesteld met hetzelfde resultaat. Volgens mij voldoet mijn computer aan de gestelde systeemeisen van versie 2021.

In taakbeheer ligt de processor capaciteit rond de 45% en het geheugengebruik tussen 50 en 70%

Foutrapportage heb ik doorgestuurd naar Magix

Reacties

mi-bo schreef op 15.10.2020 om 16:26 uur

@Fons-Blondel

Beste Fons.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Gezien U schrijft Foutrapportage door gestuurd naar MAGIX Support, kunt U het beste afwachten welke oplossing zij U geven(bieden), voor ons blijft het gissen naar een juist advies voor U

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Fons-Blondel schreef op 15.10.2020 om 17:56 uur

Ik heb begrepen dat deze foutrapportage vanuit het filmprogramma niet beantwoord wordt door MAGIX support.

Bol schreef op 15.10.2020 om 18:25 uur

Hallo Fons,

Het klopt, dat wanneer vanuit het filmprogramma een foutmelding wordt verzonden, deze nooit persoonlijk wordt beantwoord aan de gebruiker.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Bol schreef op 16.10.2020 om 15:30 uur

Hallo Fonds,

Kunt u kort omschrijven, wat voor foutmelding u hebt gekregen. Misschien kunnen wij aan de hand van deze omschrijving zien, waar het aan kan liggen, waarom het exporteren na ca. 2 1/2 uur wordt afgebroken.

Groet,

Rob

Fons-Blondel schreef op 16.10.2020 om 18:00 uur

De melding die ik krijg is.

"Verzoek om geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of er is een interne fout opgetreden"

Bij zowel het encoderen direct naar een dvd of naar een directory op de harde schijf gebeurde dit.

In taakbeheer wordt de capaciteit van zowel de processor als het geheugen niet overschreden.

Ook reeds gemeld in mijn eerste bericht.

Op uw website stond ook nog een oplossing van de melding "Interne fout" tijdens het branden. Hierbij heb ik via msconfig alle services uitgeschakeld behalve de Microsoft-services. Ook dit had geen resultaat.

Tevens moet ik nog melden dat zelfs bij een korte fotoserie van 27 minuten op een gegeven moment een encodeertijd aangegeven werd van bijna 3 uur. Dit proces heb ik dan ook maar afgebroken.

Groet, Fons

Fons-Blondel schreef op 23.10.2020 om 11:57 uur

Hallo Forum,

Helaas is de oorzaak van mijn probleem nog niet gevonden zodat ik deze voorlopig van mijn computer heb verwijderd. Ik wilde hem opnieuw installeren om misschien het probleem op die manier op te lossen.

Begin van deze week kon ik via mijn account alleen de vorige versie Video de Luxe 2020 weer installeren. Hiermee heb ik bij het encoderen van dezelfde film naar de harde schijf geen problemen meer ondervonden. De filmgrootte was 6456 Mb en duurde in totaal 2 uur en 38 minuten.

Indien het probleem in versie 2021 opgelost wordt zou ik deze graag via mijn account alsnog willen installeren. Deze versie heeft op mij een goede indruk gemaakt en was weer behoorlijk verbeterd.

Groet, Fons

Bol schreef op 23.10.2020 om 15:14 uur

Hallo Fons,

Sorry, dat ik nog niet gereageerd hebt op uw probleem. Vreemd, u had reeds eerder al Magix Video Deluxe Premium Versie 20.0.1.65 op uw PC staan. Als uw updategarantie nog niet is verlopen, dan moet u gewoon VDL 2021 versie 20.0.1.65 installeren.

Kijk nog eens bij mijn account / mijn producten.

Dit is bij mij het installatiebestand dat ik kan downloaden en installeren: "videodeluxepremium2021_dlm_op4wd1.exe"

Als u VDL 2021 opnieuw installeer, dan heb ik het vermoeden, dat uw probleem is opgelost. Zo niet, laat het weten.

Groet, Rob

Fons-Blondel schreef op 23.10.2020 om 15:46 uur

Hallo Rob,

Mijn vermoeden is dat de update naar VDL 2021 bij mij maar voor een bepaalde periode geldig was. Nu staat bij mijn producten VDL 2020 versienummer 19.01.23. Deze is onbeperkt geldig maar de updateservice is verlopen.

Helaas.

Groet, Fons

mi-bo schreef op 23.10.2020 om 15:46 uur

@Fons-Blondel

Beste Fons.

Gegeven antwoord verwijderd, gezien Uw geantwoord heeft dat U MAGIX vdl versie 2020 bezit zonder upgrade service

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 23.10.2020 om 15:58 uur

Hallo Fonds,

Helaas, is er bij mijn eerder gegeven antwoord een foutje geslopen. Ik heb nl. van twee Magix Programma's de laatste cijfers van de versienummers door elkaar gehaald. Pro X12 eindigt op 1.85 en VDL eindigt op 1.65. Maar dit lost het probleem voor u niet op. Als u updateservice is verlopen en u installeer dan VDL 2020 opnieuw, dan installeer u VDL 2020 standaard. (zonder de eerdere updates)

Groet, Rob

PS. ik ga heb mijn eerdere antwoord aangepast. Dus de laatste VDL 2021 versie is: 20.0.1.65

Bol schreef op 23.10.2020 om 18:03 uur

Hallo Fonds,

Hier nog even aanvulling op mijn opmerking: "zonder de eerdere updates"

Groet, Rob

Fons-Blondel schreef op 26.10.2020 om 12:07 uur

Hallo Rob,

Alleen begrijp ik niet dat ik VDL 2020 in augustus heb kunnen upgraden naar VDL 2021 en dat dit nu niet meer op mijn account staat. Update was aangegeven door Magix via een boodschap op mijn computer.

Ben nu wel blij dat VDL 2020 weer op mijn computer staat. Kan nu tenminste weer mijn filmbewerkingen doen want dat is sinds 2008 een hobby. Hiervoor altijd Video deLuxe gebruikt en goed bevallen.

Hopelijk krijg ik nog een keer een berichtje van Magix over de oorzaak van mijn probleem. Door dit probleem toch huiverig om in de toekomst nog een keer een update te doen.

Groet, Fons

mi-bo schreef op 26.10.2020 om 13:05 uur

@Fons-Blondel

Beste Fons.

Uw verwarring is te begrijpen.in Augustus was Uw update service van 365 dagen nog niet verlopen vandaar dat U MVDL 2021 heeft kunnen installeren.

Als U daarna het programma van Uw Pc verwijderd en de updates garantie is verlopen is het voor U alleen maar mogelijk om MVDL 2020 opnieuw te installeren .

Als U alsnog besluit de update aan te kopen kunt U wel versie 2021 installeren

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

M.vr.gr

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 26.10.2020 om 13:12 uur

Hallo Fons,

Helaas heb ik ook het antwoord niet op. Zelf heb ik het vermoeden, dat Magix de upgrade van VDL 2020 naar 2021 als één update wordt gezien. Wanneer u om wat voor reden dan ook VDL opnieuw gaat her-installeren, dan valt u ook weer terug de basisversie VDL 2020 en kan deze installeren zonder de verkregen updates. U zou uw vraag voor kunnen leggen aan Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/ Als u uw updategarantie verlengd, dan krijg u VDL 2021 + alle updates die in dat lopende jaar worden uitgebracht.

Overigens, het is goed om te lezen, dat u hobby filmbewerking weer kan doen.

Groet, Rob

PS. Ik was een antwoord aan u te geven / typen , maar zie, dat Mi-Bo gelijktijdig u ook een antwoord hebt gegeven. Mijn slogan: "Beter een keer te veel, dan helemaal geen antwoord."

4x gewijzigd i.v.m. toevoeging van PS en een paar typfoutjes verbeterd.