Teksten importeren

henkj.-schouten schreef op 14.06.2018 om 14:33 uur

Hallo,

Ik probeer teksten die ik uit berichten heb gekopieerd op een pagina te plakken (met CTRL-V) Dat gaat wel maar daarna kan ik de tekst niet normaal bewerken zoals ander lettertype of -grootte. Is er een andere manier om teksten uit b.v. Facebook of Word op de pagina in te voeren? Groet Henk

Dell E6520, Intel core i7, 4GB Win10 64bits, Magix Webdesigner Premium 15

Reacties

mi-bo schreef op 14.06.2018 om 16:14 uur

Henkj -Schouten.

Welkom op MAGIX info Forum,

U heeft een word document,

Dit kopieer U met Ctrl C en plak dit in MWD 15 Prem

activeer de tekst in MWD 15 Prem, en ga links boven naar lettertype,

en het gehele document zal in de letter type veranderen die U aangeeft

 

.

 

Met vriendelijke groet.

Michael.

henkj.-schouten schreef op 14.06.2018 om 20:29 uur

Hallo Michael. Dank voor de uitleg. Ik ben er intussen achter wat ik moet doen nml. de tekst ongeformatteerd in kopiëren dan werkt het wel.

mi-bo schreef op 14.06.2018 om 21:22 uur

Henkj-Schouten.

Dit is correct, dit had er tussen gemoeten bij voorbeeld uitleg.

Veel succes met het maken van Uw website met MAGIX Webdesigner 15 Prem.

Met vriendelijke groet,

Michael

 

henkj.-schouten schreef op 14.06.2018 om 22:26 uur

Hallo Michael,

Nogmaals dank voor je reactie. Ik heb nog de volgende vraag. Ik moet op de website een groot aantal foto's plaatsen op subpagina 's. Het lijkt mij het beste om dat in een galerij te doen met een widget. Ik heb een portret widget geïmporteerd maar daar kan ik geen foto's in plaatsen. Ik heb vele filmpjes en tutorials bekeken maar het is nog niet gelukt. Graag een tip wat ik kan doen. Grtz. Henk

mi-bo schreef op 15.06.2018 om 14:15 uur

Henk.

Het kan op 2 verschillende manieren.

Als de foto klein moet blijven, kan het gewoon via bestand openen. Foto importeren.

De andere manier.een foto Widget binnen halen. Op een foto gaan staan en een andere foto plaatsen. Als hier dan op wordt geklikt word de foto groter.

Ik zal vanmiddag wat tips plaatsen.

Met vriendelijke groet

Michael

mi-bo schreef op 15.06.2018 om 17:03 uur

Henk.

zoals belooft, dit is een tutorial voor maken van submab ( dir )

https://www.magix.info/nl/tutorials/uitleg-hoe-een-submap-kan-worden-gemaakt--1205773/.

Nu het binnen halen van Foto Widget.

als U dit plaatst kan er een fotoshow van gemaakt worden maar ook per foto apart aangeklikt en vergroot worden.

normaal 8 foto's maar met kopiëren en plakken kunnen er meer onder elkaar worden gezet,.

door op een sessie te klikken gaat dit scherm open en kunnen de foto's worden veranderd.

zo ziet het er dan uit op de website.

Met vriendelijke groet.

Michael

 

henkj.-schouten schreef op 16.06.2018 om 18:47 uur

Hallo Michael,

Dank voor de info en de tips. Alles werkt prima. Groet, Henk

mi-bo schreef op 16.06.2018 om 18:58 uur

Henk,

Goed bericht dat U verder kan met Uw Website maken met het mooie MAGIX Webdesigner 15 Prem pakket.

Met vriendelijke groet,

Michael.

henkj.-schouten schreef op 16.06.2018 om 21:35 uur

Dank Michael,

Toch maar weer een vraag. Widgets plaatsen en foto 's vervangen gaat prima. Ik wil nu meerdere foto 's plaatsen dus heb ik de widgets gedupliceerd. Maar nu wordt de onderkant van de pagina overschreden. Op ander pagina 's die mijn voorganger heeft gemaakt ( die helaas is overleden, dus ik kan het hem niet meer vragen) zie ik naast de widget met foto 's een schuifbalk zodat de foto 's zichtbaar worden. Ik zou dus een widget moeten maken, die dupliceren op dezelfde pagina en foto 's vervangen. Ik wil zo 'n 20 foto 's op de pagina. Ter info hierbij de website waar ik aan werk. www.rotterdamseartiestenclub.nl. Prettige dag. Grtz. Henk

mi-bo schreef op 17.06.2018 om 08:33 uur

Henk,

Open deze link http://www.xara365.nl. ga naar nieuws hier staat omschreven wat Uw vraag is,

 

en het gaat over deze optie.

Met vriendelijke groet,

Michael

henkj.-schouten schreef op 18.06.2018 om 03:05 uur

Hallo Michael,

Dank voor je antwoord maar helaas snap ik daar niks van. Wat is een parallelle pagina en hoe maak ik die? De optie internetanimatie kan ik ook niet activeren want ik zie geen actief veld animatie. Nogmaals de situatie die ik nu heb gemaakt. Pagina gemaakt, widget met 15 afbeeldingen, afbeeldingen vervangen, opgeslagen. Widget gedupliceerd waardoor mogelijkheid om meer afbeeldingen te plaatsen maar passen niet meer op de pagina. Op een andere pagina zie ik naast de afbeeldingen een scrollbalk; dat wil ik ook bij mijn pagina. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Nog een vraagje; hoe kan ik meerdere afbeeldingen tegelijk vanuit de verkenner op de pagina kopiëren? Ik kan nu bij het vervangen van de foto maar een afbeelding importeren. Het werkt niet met CTRL of CTRL-A of SHIFT om meerdere afbeeldingen te selecteren. Dank voor de medewerking. Prettige dag. Grtz. Henk.

mi-bo schreef op 18.06.2018 om 13:41 uur

Henk.

pagina langer maken, zie voorbeeld, ga naar onder kant van pagina.

foto´s plaatsen op pagina, ga naar bestand importeren zoek de foto's op activeer deze en plaatsen op de pagina moeten nog wel worden aangepast,

dan een scrol maken, activeer de eerste en laatste foto, ga naar acties, internet animatie, weergeven /scrollen,scrol animatie, optie geen, toepassen, oké.

en uw vragen zijn beantwoord.

Met vriendelijke groet.

Michael

henkj.-schouten schreef op 21.06.2018 om 18:00 uur

Hallo Michael,

Pagina verlengen is OK. Helaas, het wil niet lukken met de widgets. Als ik de widget 3x2 met foto's dupliceer zodat er nu totaal 24 foto's op de pagina staan kan ik op de site alleen per widget de foto's zien. Als ik de volgende wil zien moet op de andere widgets klikken. Is er een mogelijkheid de widget aan te passen of te koppelen zodat een widget ontstaat waar ik al de 24 foto's in kan plaatsen? En dan die scrollbalk. Je zei dat ik de eerste en de laatste moest selecteren maar hoe dat moet weet ik niet. Als ik de eerste foto selecteer, dan naar beneden scroll voor de laatste wordt de eerste weer uitgeschakeld. Geprobeerd met CTRL, SHIFT en ALT maar niets werkt. Ik heb alle forumvragen, tutorials en youtube filmpjes bekeken maar helaas nog geen stap verder. Groet, Henk

mi-bo schreef op 21.06.2018 om 19:03 uur

Henk.

Met Ctrl+A kunt U alle foto's in 1 x activeren

Met vriendelijke groet,

Michael

henkj.-schouten schreef op 21.06.2018 om 20:43 uur

Dat weet ik ook wel maar dat geldt alleen voor gewoon geplaatste foto's. Mijn foto's staan in widgets en dat werkt niet.

BeRo schreef op 22.06.2018 om 00:29 uur

Ik wil me hier graag mee bemoeien.

Het probleem moet gemakkelijk op te lossen zijn. De oplossing is al te zien in de instructies voor de widgets.
Je hoeft bijvoorbeeld alleen maar 30 foto's te selecteren in Windows Explorer en ze samen te slepen naar de eerste foto in de Widget-editor.


Dat is alles!
De rest wordt gedaan door de Webste Editor alleen. Er worden automatisch nieuwe pagina's gemaakt voor de overtollige foto's.

Probeer het zo.
Veel succes

Sorry voor mijn hobbelige Nederlands. Mijn moedertaal is Duits.
De tekst is vertaald door een PC.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

henkj.-schouten schreef op 22.06.2018 om 01:45 uur

Vielen dank für die beitrage. Ich habe ein widget von 2x3 auf die Pagina plaziert und gemacht wie Sie angegeben habe. Ich habe 15 foto's aus den Explorer kopiert und auf das erste Foto kopiert. Aber da passiert nichts beim Widget. Es werden keine extra Paginas gemacht. Auf der Lagen- und Pagina sehe Ich die 15 foto's. Da muss Ich doch noch was tun, aber was?

henkj.-schouten schreef op 22.06.2018 om 02:01 uur

Jetzt habe ich noch was endeckt nämlich oben der widget ist ein Pagina Anweiser mit Pagina 1, 2, 3 und Pfeilen womit Ich die Foto's kan zeigen. Das ist aber nicht die Absicht. Ich möchte, wie im Vorbild die Foto"s unter ein ander auf die Pagina mit ein scrollbalk an der Seite. Was soll Ich tun? Sorry für mein Deutsch aber Ich bin, wie Sie wohl bemerkt haben, Holländer. Gruss, Henk

mi-bo schreef op 22.06.2018 om 09:33 uur

Henk,

Ik lees dat BERO (Duitse web expert van MAGIX .Info Forum ( DE) ) gaat proberen Uw probleem op te lossen,dan komt het allemaal goed

Daar heb ik de volste vertrouwen in.

Veel succes met Uw mooie Website

Met vriendelijke groet,

Michael

BeRo schreef op 22.06.2018 om 11:35 uur

[...] Ich möchte, wie im Vorbild die Foto"s unter ein ander auf die Pagina mit ein scrollbalk an der Seite. Was soll Ich tun? [...]

Het duurt slechts een paar muisklikken... 😊

De galerij "Galerie-Widget (3 Spalten)" is het meest geschikt voor je project.

De grootte van de plaatshouder voor de galerij moet worden aangepast aan de beschikbare ruimte op je pagina.

Je kunt hier de online demo bekijken.
Het volledige projectbestand kan je hier downloaden, voor eigen experimenten.

Nieuwe poging?

Veel succes 👍

P.S.
Wat je schrijft kan ik goed in het Nederlands lezen. Als je mijn teksten zo goed kunt lezen, kunnen we doorgaan in je moedertaal. 🤓

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

henkj.-schouten schreef op 22.06.2018 om 12:42 uur

Hallo. Nogmaals dan voor je bijdrage. Ik heb alles gedaan zoals je hebt uitgelegd maar toch gaat het niet goed. Ik heb 15 foto's naar de 1e afbeelding van de witget gekopieerd en ik zie dan ook al die foto's als tumbnail in de lagenkolom verschijnen. Dan sla ik het op en sluit de editor. Op de pagina verschijnt alleen het venster met de tumbnail informatie en de foto's zijn ook uit de lagenkolom verdwenen. Ik heb ook eerst de pagina vergroot dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik snap er niets meer van, wat doe ik fout?

BeRo schreef op 22.06.2018 om 13:18 uur

[...] Ik heb alles gedaan zoals je hebt uitgelegd maar toch gaat het niet goed.[...] Op de pagina verschijnt alleen het venster met de tumbnail informatie en de foto's zijn ook uit de lagenkolom verdwenen. [...]

Ik vind het jammer dat je zulke problemen hebt met de eigenlijk eenvoudige functie.

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken.
De gebruikte laag kan bijvoorbeeld verkeerd zijn.
De HTML plaatsthouder voor de galerij moet in de MouseOff-laag zitten.

Er zijn ook andere foutenbronnen denkbaar. De eenvoudigste manier is om het demoprojectbestand te downloaden. Zo kom je snel te weten waar je iets anders hebt gedaan. 😌

Probeer het zo.

Veel succes

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

henkj.-schouten schreef op 22.06.2018 om 15:33 uur

Ik denk dat ik het heb gevonden. Bij controle van de mouse-off was er geen HTML plaatshouder die ik wel zag in het voorbeeldbestand. Nogmaals widget geladen, 15 foto's gekopieerd en gecontroleerd met de websiteweergave en nu werkt het wel, ook met schuifbalk. Mouse-over ook gecontroleerd en nu wel HTML plaatshouder. Ik ga het voor de zekerheid nog een paar keer proberen maar ik denk dat het is opgelost.

BeRo schreef op 22.06.2018 om 15:42 uur

[...] ik denk dat het is opgelost. [...]

Kleine oorzaak, groot effect. 😋
Gefeliciteerd met je succes.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓