Teksten importeren

Reacties

henkj.-schouten schreef op 22.06.2018 om 16:06 uur

Ik heb nu 3x een pagina aangepast en het lijkt te werken. Nu doet zich een ander probleem voor. Bij de widget met 3 kolommen wordt bij sommige foto's maar een deel weergegeven. Daar ben ik dus teruggegaan naar de portrait-widget. Komt waarschijnlijk hoe en waarmee de foto's zijn gemaakt. Bij andere foto's geen last. Is het formaat van widgets aan te passen?

BeRo schreef op 22.06.2018 om 16:30 uur

[...] Bij de widget met 3 kolommen wordt bij sommige foto's maar een deel weergegeven. [...]

De widget werkt zowel met landschaps- als met portretfoto's.
Als een foto nog steeds niet past, kan je deze corrigeren na een klik met het vulgereedschap "G" (zie screenshot).

[...] Is het formaat van widgets aan te passen? [...]

Helaas is dit niet mogelijk zonder programmeerkennis. Wijzigingen van de functie moeten direct in de programmabestanden (CSS/J-Script) worden aangebracht. 😫

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

mi-bo schreef op 23.06.2018 om 08:32 uur

@BeRo

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Wat zitten er veel mogelijkheden in het mooie MAGIX product MWD 15 Prem.

Met vriendelijke groet.

Michael(mi-bo)

henkj.-schouten schreef op 23.06.2018 om 11:29 uur

Hallo Michael,

Mooi dat we er gezamenlijk toch uitgekomen zijn. In het begin was er een communicatiefout. Net dat ene dingetje kan een hoop onduidelijkheid geven. Mooi dat BeRo dat heeft opgepakt. Het product is prima maar de handleidingen zijn niet duidelijk. Daar zou iets aan moeten worden gedaan. Ik ga zelf proberen een filmpje te maken met de ervaringen die ik tot nu toe heb gehad en die op Youtube plaatsen zodat anderen, die met soortgelijke problemen worden geconfronteerd er ook iets aan hebben. De hele materie was nieuw voor mij. Ik heb ooit in 1999 een cursus netwerkbeheerder gedaan en ben in het onderwijs gaan werken en ik beheer al jarenlang de website van de Schilder/ en tekenclub Rotterdam maar dat gaat via het gratis jouwweb, een heel andere materie. Op korte termijn moest ik dit door een sterfgeval onder de knie kriigen. Ik ben toch wel verrast en ook een klein beetje trots dat ik het, als 73 jarige voor elkaar heb gekregen Prettig weekend.

Groeten, Henk

mi-bo schreef op 23.06.2018 om 12:08 uur

Henk.

Ik heb gelezen dat Uw problemen zijn opgelost.

Veel succes met het verder uitbouwen van de mooie Website.

Met vriendelijke groet,

Michael

 

henkj.-schouten schreef op 11.01.2019 om 16:27 uur

Hallo Michael,

Ik hoop dat ik niet als een ouwe zeur overkom maar ik heb weer of nog steeds een paar problemen. Ik heb op de pagina Nieuwjaarsreceptie onder de tekst een widget geplaatst. Daar wil ik een groot aantal foto's in plaatsen. Als ik de foto's via invoegen/afbeelding/bestand wil importeren via de verkenner en via Shift alle foto's (113) selecteer krijg ik ze niet naar de widget gesleept omdat zodra ik het venster van de verkenner verlaat de cursor verandert in een cirkel met een streep. Ook als ik er minder selecteer krijg ik dezelfde uitkomst. Het lukt alleen om per foto te kopiëren. Ik doe dus iets fout of er zit een storing in het programma. En de laatste vraag is of de widget zich automatisch aanpast aan het formaat portrait of landscape. Op ander pagina's waar ik foto's op heb gezet is het soms goed en soms niet zodat de foto's niet geheel op site komen wat ik heel storend vind. Er is al eerder op gereageerd maar het is nog steeds niet duidelijk. Graag je commentaar. Groet Henk.

mi-bo schreef op 11.01.2019 om 17:19 uur

@henkj.-schouten

Beste Henk,

Als ik ergens mee kan helpen zal ik dat als MAGIX Freak graag doen,

Het volgende zoek de Widget die nodig is , open deze

maak hierin via copy net zoveel copie's als U nodig heeft plaats in de eerste foto alle foto's in een keer, dan de optieFoto's vervangen, en worden alle foto's hierin gezet.dan Crtl+s dan wordt het weer een kleine map, en kan met Ctrl + c & Ctrl + V op de juiste pagina worden gezet.

Hopend dat het duidelijk is.

Mvg

Michael

henkj.-schouten schreef op 12.01.2019 om 21:19 uur

Hallo Michael,

Dank voor de tips maar het lukte nog niet. Maar nu heb ik het gevonden. Ik heb het scherm in tweeën gedeeld met rechts Magix Webdesigner en links de verkenner. Daar kon ik wel alle foto's selecteren met Shift en die naar de widget slepen. Daarna opslaan en voilá, alles OK. Nu staan er dus 114 foto's in de widget. Ze staan allemaal in landscape en alleen no 108 staat in portrait. Maar een groot deel staat niet goed, past dus niet in het frame. Hoe kan ik de bestaande foto in de widget veranderen in portrait en vice versa? Ben er al een tijd mee bezig maar het wil niet lukken. Kan het ook niet in een handleiding of op internet vinden. Grtz. Henk

mi-bo schreef op 12.01.2019 om 22:17 uur

@henkj.-schouten

Beste Henk,

als U optie Gallery ( 8 col ) Widget gebruikt daar staan ook verticale foto's tussen en op die plaats kunt U dan de lange foto's zetten.het is een beetje puzzelen met zoveel foto's

Mvg

Michael