website hang

gany schreef op 20.04.2017 om 12:31 uur

L.S.,

Mijn website (www.gany.nl) kan vooral tussen 16.00 uur en 21.00 uur geen films afspelen. Elke paar seconden blijft een film hangen. Ik heb een van de films tevens geüpload naar YouTube. Via YouTube speelt exact dezelfde de film op elk willekeurig tijdstip vloeiend en zonder haperingen af. Wat is het probleem en hoe kan ik dit oplossen? (Hetzelfde probleem deed zich voor met mijn Online Album - zie www.gany.eu. Daar heb ik inmiddels al mijn films wegens de slechte overdracht van verwijderd.)

Filmdetails: MPG4 HD - gemaakt met Video Deluxe 2016 - 2 tot 3 minuten / 200 tot 300 MB.

Website: Magix Websitemaker. Gebruikt 3 GB van 20 GB. Toegepast filmsjabloon HD.

PC: HP Pavilion Notebook - X8P25EA#ABH

Internetaansluiting via KPN Compleet - functioneert vlekkeloos, behalve blijkbaar bij mijn eigen website! (Ik heb ook van diverse bezoekers vernomen dat de films op gezette tijden niet vooruit te branden zijn.)

Vr.gr.,

Gany

Reacties

granddadmd schreef op 21.04.2017 om 15:27 uur

Hoi Gany,

Even voor alle duidelijkheid, MAGIX Websitemaker werkt vanuit de Cloud bij MAGIX.

 Zo te zien zijn er 2 domeinnamen gekocht, en ook Websitemaker 3sterren dat betekend dat er in de Cloud van MAGIX een ruimte is gekocht tot max 30 GB.

MAGIX Online Album  ( 100Gb voor 12 x €4,99 ) is iets anders dan MAGIX Websitemaker ( 30 Gb voor 12 x € 1,99 ).

Dat de producten van MAO zijn verwijderd is niet door de slechte kwaliteit maar dat sinds vorig jaar de maand prijs van 100 GB € 1,99 per maand is veranderd naar € 4,99 per maand en dan is het te begrijpen dat voor een goedkoper optie is gekozen

Al deze opties zijn voor 1 jaar en daarna moet er weer betaald worden voor de 3 opties.

Het verhaal dat de Thema’s die gemaakt zijn en in de MAGIX Cloud zijn gezet, zijn onder Flash geüpload en blijven daar zo staan.

Als er via YT een thema wordt geüpload zal dit apart zijn gemaakt en niet vanuit MAGIX Websitemaker geüpload.

Het kan zijn dat de betaling termijn van Websitemaker is verstreken en geen nieuwe optie is geactiveerd, en dat 3 Gb is veranderd naar 500 MB, dan is het niet af te spelen vanuit de MAGIX Cloud, maar wel als het gedownload wordt naar een Pc.

Een van de thema’s kon alleen worden afgespeeld na dat het was  gedownload op mijn laptop.

Misschien dat je iets aan dit verhaal heeft,

Groetjes

Opa Mike

gany schreef op 21.04.2017 om 15:30 uur

Er was een reactie van ene opa, maar die is plotseling verdwenen. (De Flash player bleek uitgeschakeld te zijn. Ik heb de player inmiddels ingeschakeld. Het zal mij benieuwen. Ik laat het morgen weten. In ieder geval alvast bedankt voor de tip.)

Gany

gany schreef op 21.04.2017 om 15:32 uur

Opa is ineens weer terug! Nu moet ik heel snel lezen voor hij weer weggaat.

Gany

gany schreef op 21.04.2017 om 15:49 uur

Alles (websitemaker deluxe, domeinen en Online Album premium) wordt al jaren keurig van mijn rekening afgeschreven door Magix. Of de rekeningen juist zijn weet ik niet. Ik neem aan dat Magix geen gedateerde of foutieve rekeningen stuurt. De films zijn niet door Magix van het Online Album verwijderd, maar door mij. Alles op 1 website is handiger gebleken dus komt het Album in september te vervallen. Het domein wil ik behouden.

De rest van het verhaal begrijp ik niet goed. Welke video deed het niet? En waarom niet? Wat moet ik veranderen? Technisch ben ik tamelijk onderontwikkeld.

Dank, Gany

granddadmd schreef op 21.04.2017 om 18:14 uur

Hoi Gany,

Opa Mike had het eerste antwoord verwijderd om een beter antwoord neer te zetten.

Er was niet geschreven dat MAGIX de films bij MOA had verwijderd, want dit heb je zelf gedaan, alleen de Icoons staan nog wel in je Album, dit kan je ook gewoon verwijderen door een vinkje aan de boven kant te zetten en verwijderen.

Gefeliciteerd met je mooie site hier heb je veel werk aangehad en zoals is geschreven heeft dit meer impact als met MOA alles op een pagina,

Er wordt geschreven dat alles netjes op tijd betaald wordt dan kan het laatste wat is geschreven vergeten worden. Gezien ik momenteel een beperkte WIFI heb is het afspelen van bv Selena na op het plaatje te klikken niet mogelijk, dit kan alleen maar als het gedownload is op mijn laptop, en dit kan ik dan vloeiend afspelen.

Ik zal een filmpje mp4 in Websitemaker maken en dan uploaden en kijken wat het resultaat is, je hoor nog van mij

groetjes

Opa Mike

gany schreef op 21.04.2017 om 19:14 uur

Beste Opa Mike,

Reuze bedankt voor de aanwijzingen (en voor het compliment). Ik had eigenlijk geen antwoord op mijn vraag verwacht dus zo'n snelle en ter zake doende uitleg vind ik heel bijzonder. Ik ga straks uittesten of de films beter afspelen nu ik Flash voor mijn website heb ingeschakeld. Ik houd u op de hoogte.

Hartelijke groet,

Gany

gany schreef op 22.04.2017 om 19:10 uur

Beste Opa Mike,

De films vertonen momenteel bijna geen haperingen. Uw advies voor de wijziging in Flash heeft er vast mee te maken maar ik heb de server van Magix tevens meer tijd gegeven om van film te wisselen. Voorheen klikte ik misschien te snel van de ene naar de andere film. De server heeft kennelijk 10 seconden recuperatie nodig. Om te vermijden dat bezoekers van de ene naar de andere film zouden springen en de hele mikmak zou vastlopen had ik reeds met voorbedachten rade een marge ingebouwd: je moet eerst op een mythe klikken om op een filmpagina terecht te komen. Wellicht is die marge te gering voor de server van Magix.

Ik ben benieuwd naar uw ervaringen.

Hartelijke groet,

Gany

granddadmd schreef op 22.04.2017 om 20:35 uur

Hoi Gany,

bedankt voor je feedback ,

Ik heb een filmpje gemaakt met MAGIX vdl op de mijn site gezet met Websitemaker ( onder Mpeg 4 )en heb geen problemen met afspelen.

Hier zie je dan net zoals bij YT een Afspeel mogelijkheid en Pauze toets

Misschien is het probleem bij jou dat het animatiefilmpjes zijn die omgezet zijn naar Mpeg 4, zo vakkundig ben ik jammer genoeg niet om zoiets moeilijks te maken.

Groetjes

Opa Mike

gany schreef op 23.04.2017 om 19:33 uur

Beste Opa,

MP4 = MP4. De omzetting trekt zich niks aan van wat er staat. Als de afbeeldingen, geluiden enz. volgens de regels zijn gemaakt kunnen ze probleemloos naar MP4. Als ze niet conform de regels zijn vervaardigd lukt het converteren niet. Daar zit niets tussen. Het feit dat al mijn projecten zijn geconverteerd naar MP4 bewijst dus dat ze perfect in orde zijn.

Naar YT heb ik hetzelfde filmpje geüpload als naar het Online Album resp. naar mijn website. (Rechtstreeks exporteren vanuit de Video software lukt niet meer - Magix heeft die optie verwijderd. Ik heb dezelfde film eerst geëxporteerd naar mijn website en daarna geëxporteerd naar mijn YT-account. EXACT DEZELFDE FILM! In beide gevallen rechtstreeks vanuit de map op mijn pc.)

Het lijkt mij een serverkwestie bij Magix. Als ik 's avonds om zeven uur op mijn film op mijn website bij Magix klik, blijft de video wel tienmaal(!) achtereen hangen. Dat ontmoedigt iedereen om de video te bekijken, laat staan om verder te kijken. Als ik op welk moment dan ook naar YouTube ga speelt de film vloeiend en probleemloos af. De server van Magix stopt blijkbaar weinig energie in de overdracht van websites. Energie kost nou eenmaal geld. Ik kan geen andere handicap meer verzinnen. U wel?

H.gr.,

Gany

 

granddadmd schreef op 23.04.2017 om 20:00 uur

Hoi Gany,

Ik heb in 10 jaar geen problemen onder vonden van de MAGIX Server.

Ik kan je helaas niet verder helpen, ga naar deze link,

https://support2.magix.com/customer/index.php.

inloggen, en je vraag dan naar de support sturen, hier zitten de experts die je zeker een goed antwoord kunnen geven.

succes met je mooie Website

groetjes,

Opa Mike

Voormalige gebruiker schreef op 24.04.2017 om 14:22 uur

Hallo Gany,

Vanmorgen heb ik een mailtje gestuurd naar Magix Duitsland, met de vraag of er iets met hun servers aan de hand is. Ik zou zeggen, kijk vanavond even of er een verbeteringen zijn waar te nemen.

De website die u gebouwd heeft ziet er mooi, strak en verzorgd uit, mijn complimenten.

Ook wil ik even ingaan op de Flash-player. Google en Windows 10 Edge Brower ondersteunen standaard geen Flash-Player meer. Windows Explorer 11 nog wel.

Lees dit eens: https://www.tabletsmagazine.nl/2016/11/adobe-flash-player-op-je-android-apparaat-dit-moet-je-weten/

Groet,

Rob

 

gany schreef op 25.04.2017 om 18:40 uur

Beste Rob,

Uw interventie heeft wonderen verricht! Gisteren en vandaag ben ik niet één hang tegengekomen. Ik wist niet wat ik zag!

Het probleem duurde al vele maanden. Ik heb vaak contact met de hulpdesk gezocht maar ik kreeg steeds mailtjes terug met een ticketnummer dat niet werkte. Ik heb het wel tienmaal geprobeerd maar ik kreeg telkens te horen:

'This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. support@magix.net

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews10.kpnxchange.com Received-From-MTA: dns;cpsps-ews25.kpnxchange.com Arrival-Date: Fri, 7 Apr 2017 18:39:41 +0200 Final-Recipient: rfc822;support@magix.net Action: failed Status: 5.6.1 Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host'

Ik weet echter niet wat ik fout kan hebben gedaan. Ik gebruik een doodnormaal lettertype en ik heb niets aan het ticketnummer veranderd. Ik heb uitsluitend op beantwoorden geklikt. Ik gebruik Thunderbird - misschien heeft dat er iets mee te maken. Communicatie was hoe dan ook uitgesloten. Ten einde raad ben ik naar het forum gegaan. Het resultaat is verbluffend!

(Het is zonde als je veel werk van je website maakt en het werkt niet naar behoren. Ik overwoog een andere host, maar gezien de laatste dagen komt het goed met Magix. Ik ben weer een tevreden consument.

(Ik heb weliswaar W10, maar ik gebruik Explorer 11. Edge vind ik omslachtig.) Alles functioneert thans als nimmer tevoren. Tot op heden werkt alles perfect. Ik zal u in ere houden. Mijn dank is maximaal, meneer.

Met vriendelijke groet,

Gany

 

gany schreef op 25.04.2017 om 21:00 uur

Beste meneer Rob,

Ik heb iets te vroeg gejuicht. Rond acht uur (wat een internet spitsuur schijnt te zijn) bleven mijn video's wéér om de haverklap hangen, ondanks een ingelaste wachttijd. Dezelfde video speelde op YouTube echter probleemloos af. Aan mijn video's kunnen de haperingen niet liggen. Dezelfde film stokte op mijn website tienmaal achtereen!

Ik maak video's die vloeien. Met vloeiende overgangen staan of vallen mijn video's. Wat ik te zien krijg zijn video's die blokkeren. Beeld en geluid lopen telkens vast. Weliswaar voor luttele seconden maar dat haalt precies de 'flow' eruit, met name als het keer op keer gebeurt. Bezoekers hebben minder geduld dan ik - na een paar keer wachten geven zij de strijd volkomen terecht op.

Wat kan ik doen en/of wat kan Magix doen om de overdracht van mijn website (www.gany.nl) te verbeteren?

Vriendelijke groet,

Gany

Voormalige gebruiker schreef op 25.04.2017 om 23:26 uur

Hallo Gany,

Op verschillende tijdstippen heb ik uw website bezocht. De door u genoemde problemen heb ik niet kunnen reproduceren. Waarom u wel last heeft van de door u genoemde problemen, daar heb ik geen verklaring voor. Wat u zou kunnen doen is om via Windows Store de App Network Speed Test te downloaden.

Hiermee kunt u op verschillende tijden de snelheid meten. Wanneer de snelheid, in de door uw genoemde tijden laag zijn, betekent dit, dat het niet aan de servers van Magix ligt, maar bij uw provider (internetsnelheid)

Nog even een antwoord op: " This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed". support@magix.net". Support@magix.net is volgens mij al een tijdje buitengebruik. U moet dit nu doen, door te gaan naar: https://support2.magix.com/customer/nl/request en in te loggen.

Succes,

Rob

gany schreef op 26.04.2017 om 11:08 uur

Dag Rob,

Dank voor uw toelichting.

Ik gebruik KPN 'alles in 1' standaard. Mijn downloadsnelheid is 60 Mbps. (Upload 24 Mbps.) Dat zou ruimschoots moeten volstaan. Te meer daar HD-video's op YT probleemloos afspelen. Vanavond om 20.00 uur zal ik nog een meting verrichten en zal ik tevens een websitetest uitvoeren via Edge i.p.v. IE11.

Vr.gr.,

Gany

Voormalige gebruiker schreef op 26.04.2017 om 15:05 uur

Hallo Gay,

Mijn provider is óók KPN, alleen heb ik internet en bellen. Mijn downloadsnelheid is: ca. 55 Mpbs en de upload ca. 20Mbps. zie:

De testen heb ik gedaan in Windows Explorer 11. Ik heb / had geen zin om Flash-player te installeren in Windows Edge.

Ik heb de testen gedaan met een vasten internetaansluiting (dus geen WiFi). Met een Wifi analyzer heb ik gekeken wat voor mij het beste kanaal is om te gebruiken. De wifi analyzer gaf aan dat kanaal 13 voor mij de beste optie was. Omdat ik een flat woont, heb ik mijn modem op kanaal 13 gezet. Nu ben ik de enige flatbewoner, die kanaal 13 in gebruik heeft.

Groet,

Rob

gany schreef op 26.04.2017 om 18:50 uur

Hi Rob,

Ik heb Edge een paar keer getest. Dezelfde hang-problemen als met IE. Bovendien is Edge omslachtig omdat de browser Identity Safe van Norton (nog) niet ondersteunt.

Momenteel komt KPN via de Wifi niet verder dan 54 down en 21 up. Maar dat kan onmogelijk te weinig zijn voor het doorgeven van mijn website-video.

Beste Rob, waar kan ik een Wifi analyser vinden? Goed idee - misschien zit ik op een te druk kanaal. (Als Wifi het verschil maakt dan wordt het helaas kiezen of kabelen, d.w.z. de pc bekabelen. Maar ik wil eerst even kijken of een ander kanaal helpt.)

H.gr.,

Gany

Voormalige gebruiker schreef op 26.04.2017 om 19:12 uur

Hallo Gany,

Je kan de WiFi analyser via de Windows Store downloaden.

Ook zou, als een tablet of telefoon heeft met Android, deze via Google App-store kunnen downloaden

Groet,

Rob

granddadmd schreef op 26.04.2017 om 19:19 uur

Hoi Gany,

alles gelezen,

Ik heb zelf een geregistreerde account met Microsoft en mijn Internet browser is Google Chrome.

Nu ben ik bij een familielid met een WiFi verbinding en ondervind geen storingen, wel als een project wordt aangevinkt even wachten zodat hij even kan opladen, anders blijft hij in het begin wel hangen en dat is normaal.

Een voorstel. waarom probeert U het zelf ook eens met Google Chrome.

groetjes

Opa Mike

Voormalige gebruiker schreef op 26.04.2017 om 23:18 uur

Hallo Gany,

Ik heb, zojuist enkele testen gedaan in Google Chrome en deze waren het zelfde als in Windows Explorer 11. Ook nu kon ik jouw probleem niet reproduceren. Een vaste internetaansluiting lijkt jouw ergernis weg te nemen. De keuze is aan jou.

Groet,

Rob

PS. eerder antwoord verwijderd omdat ik mij eerst wilde overtuigen wat de resultaten zouden zijn. Ik ben iemand, die als het even kan een antwoord met onderbouwing wil geven.

gany schreef op 27.04.2017 om 11:49 uur

Beste Rob,

Dank voor je uitgebreide response en analyse. De Wifi-analyzer lijkt mij bedoeld voor experts zoals jij. Voor mij is het abracadabra. Desalniettemin gaf hij aan dat ik kanaal 3 gebruikte en daar ging het om. Vervolgens heb ik de Selfcare Tool van KPN op de Wifi losgelaten en die orakelde dat ik beter naar kanaal 2 kon verhuizen. Dus heb ik het ding de Wifi op hoop van zegen laten optimaliseren. De eerste testen zijn bemoedigend. Ik heb mijn films zowaar een keertje zonder hang gezien. Maar het is nu geen internet spitsuur. Vanavond zal ik nieuwe testjes doen.

Overigens ben ik blij dat mijn website bij ieder ander uitstekend blijkt te werken! Dat is immers het belangrijkste. Als ik mijn website een keer in volle glorie wil zien kan ik blijkbaar het beste bij een ander gaan kijken...

Zeer bedankt voor je expertise en de hulpvaardige en leerzame aanwijzingen, Rob. Dat het aan Magix zou liggen neem ik terug, maar ik blijf het curieus vinden dat exact dezelfde film via YT altijd foutloos afspeelt. Ik laat je na de testjes even weten of de kanaaltransplantatie succesvol is geweest.

Beste opa, Google Chrome is Big Brother and always watching you. Bovendien heb ik alles afgestemd op IE11. Een nieuwe browser betekent een nieuwe configuratie en wéér een puzzel. Ik besteed die tijd liever aan mijn filmpjes. Maar evengoed bedankt voor de tip.

H.gr.,

Gany

Voormalige gebruiker schreef op 27.04.2017 om 15:03 uur

Hallo Gany,

Fijn om te horen, dat je weer een tevrede Magix gebruiker bent. Wanneer je nu of in de toekomst nog vragen heeft, stelt ze gerust op dit forum. Ook kan je mij persoonlijk een vraag stellen via een persoonlijk bericht. Tenslotte, kan je mij nog een link geven, waar ik op youtube de filmpjes kan bekijken. Misschien heb ik een verklaring, waarom de filmpjes op YouTube het bij jou wel foutloos doen.

Groet,

Rob

gany schreef op 27.04.2017 om 17:48 uur

Zeer bedankt voor je aanbod, Rob. Ik voorzie dat ik nog een keer gebruik van je expertise zal maken.

De directe link naar YT staat op mijn website bij Credits - Eurydice. Ik heb slechts één film op YT geplaatst, louter omdat ik de kwaliteit van de films, met die op mijn eigen website wilde vergelijken. Gemakshalve zoek ik de link even voor je op.

Dit is 'm:

Het is overigens geen hit. Er zijn pakweg 75 bezoekers geweest. (Op mijn eigen website inmiddels zowat 4.000, volgens Magix.) Eurydice past bij YT niet in het aanbod. Veel mensen worden ongeduldig en sikkeneurig als een beeld langzaam verandert. Na tien seconden geven ze de strijd op. Daarom ben ik blij met mijn eigen website. Daar hoef ik mij nergens zorgen over te maken. (Ik zet nog 'ns een video op mijn site met twee minuten stilstaand beeld. Met een afwisselend muziekje erachter, dat wel...)

H.gr.,

Gany

Vanavond de testjes. Het zal mij benieuwen.

gany schreef op 27.04.2017 om 20:53 uur

Beste Rob,

De testen zijn prima verlopen. De hangs zijn door de verandering van kanaal vrijwel verdwenen. Wat een wereldadvies, en sorry voor mijn onwetendheid.

Dank Rob, en ook Opa Mike bedankt voor zijn adviezen. Aan dit forum heb ik iets. Ik ga het in ere houden.

Volgende week publiceer ik wederom een nieuwe video. Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden...

Nogmaals dank en een hartelijke groet,

Gany