website hang

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 27.04.2017 om 23:17 uur

Hallo Gany,

Dat op YouTube exact dezelfde film altijd foutloos afspeelt, komt doordat YouTube deze standaard op 480p en niet op 1080p afspeelt. zie afbeelding.

.

Groet,

Rob

gany schreef op 29.04.2017 om 15:53 uur

Beste Rob,

YT speelt HD-films standaard op 1080 pixels af. Elke andere resolutie moet je speciaal instellen. Als je niets doet krijg je dus automatisch 1080 p. Die HD-standaard resolutie van YT werkt bij mij altijd perfect.

Hoe je aan 480 p bent gekomen zonder de door YT geüploade resolutie van 1080p te wijzigen, is mij een raadsel. Feit is dat het verschil in standaard downloadkwaliteit (resp. standaard uploadsnelheid) tussen YT en Magix niet vanuit een verschil in resolutie valt te verklaren.

H.gr.,

Gany

gany schreef op 29.04.2017 om 19:34 uur

P.S.,

Mijn ervaringen zijn uiteraard niet ieders ervaringen. Het internet is een warboel van jewelste. Misschien krijgt de een van YT een andere resolutie thuisgestuurd dan de ander. Van hoe en waarom dat gebeurt heb ik geen idee.

Ik verkeerde in de blijkbaar verkeerde veronderstelling dat iedereen mijn HD-video's per definitie in HD zou zien als ik ze in HD zou uploaden. Dat is kennelijk niet het geval. Ik verneem ik graag van iemand wat ik kan doen om mijn uploads te optimaliseren zonder concessies aan de kwaliteit te hoeven doen.

Gany

gany schreef op 02.05.2017 om 19:38 uur

Beste belangstellenden,

De 'hangs' zijn niet weg maar komen wel een stuk minder vaak voor. De verhuizing naar een ander kanaal heeft geholpen. (Nogmaals bedankt voor je uitstekende advies, Rob.) Voorts bedacht ik dat mijn HP-pc wellicht iets met de haperende download heeft te maken. De schermresolutie is namelijk 3840p x 2160p. Ik moet mijn pc constant op 200% zetten want anders is alles onleesbaar. Mijn website is dan niet groter dan een briefkaartje - voor zover iemand zich nog herinnert wat een briefkaart is...  Misschien heeft die uitvergroting met de haperende download te maken. Of kan dat niet?

H.gr.

Gany

(Dit forum heeft mijn YT-filmpje wel een 'boost' gegeven. Er blijken bij YT al 112(!) bezoekers langs te zijn geweest. Een 'trending topic' gaat het vast niet worden, maar leuk is het wel.)

RiViS schreef op 02.05.2017 om 20:51 uur

Als je die ultra hoge resolutie niet perse nodig hebt kun je die in Windows10 als volgt instellen: Start/ Instellingen/ Systeem/ Beeldscherm/ Geavanceerde beeldscherminstellingen. Daar kun je dan b.v. 1920x1080 kiezen, nog altijd behoorlijk scherp.

groet,

Rijk

gany schreef op 03.05.2017 om 14:39 uur

Bedankt voor de tip, Rijk. Ik heb de pc echter speciaal voor fotomontage aangeschaft. Omdat ik foto's soms per pixel bewerk teneinde een montage sluitend te maken is een zo hoog mogelijke resolutie gewenst. Heen en weer switchen tussen resoluties is onhandig.

Mijn vraag was overigens of de beeldschermresolutie van invloed is of kan zijn op de downloadsnelheid van een websitevideo.

H.gr.,

Gany

RiViS schreef op 03.05.2017 om 15:12 uur

 

Mijn vraag was overigens of de beeldschermresolutie van invloed is of kan zijn op de downloadsnelheid van een websitevideo.

H.gr.,

Gany

Dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 03.05.2017 om 16:10 uur

Hallo Gany,

Een aanvulling op bovenstaand antwoord. Als je het zeker wilt weten of het invloed heeft op het downloaden, zet dan je scherm eenmalig op 1920x1080p. Kijk nu of je grote verschillen kan bespeuren met het downloaden.

Groet,

Rob

gany schreef op 04.05.2017 om 20:26 uur

Hi Rob en de andere respondenten,

Op mijn beide pc's (Asus 1080 / HP 2160) zie ik geen verschil tussen de overdracht van de video's. Ik heb zelfs nauwelijks 'hangs' aangetroffen. Al jullie adviezen hebben (nochtans) prima geholpen.

Inmiddels heb ik weer een nieuwe video gepubliceerd: Potina.

Zijn er klachten over de ontvangst dan verneem ik die graag. Zo niet, dan wens ik iedereen veel kijkplezier.

Dank voor alles en een hartelijke groet,

Gany

gany schreef op 11.05.2017 om 11:44 uur

Beste forumleden,

Mijn voorgaande bericht over censuur bij YouTube heb ik gewist wegens vermeend 'off-topic'. Op mijn verzoek heeft de moderator het 'hang'-item heropend want de beruchte hangs zijn inmiddels terug. Met name deze film http://www.gany.nl/#Danae-V blijft om de haverklap hangen. Zo'n tienmaal per keer en thans op vrijwel elk uur van de dag. Danae is 330 MB (Daphne is zelfs 385 MB). Misschien is de Magix-website niet berekend op zo'n data-stroom, ofschoon ik de films heb geplaatst in een speciaal HD-kader. In theorie zou ook het formaat van het filmbeeld van invloed kunnen zijn. Ik bezit twee 17" laptops. Op een kleiner beeldscherm kan ik het dus niet uittesten. Wie weet raad, of kent iemand die raad weet?

(Ten overvloede: afspelen via YouTube gaat feilloos. Ter vergelijking zal ik eerdaags Danae naar YT uploaden...)

H.gr.,

Gany

Voormalige gebruiker schreef op 11.05.2017 om 17:38 uur

Hallo Gany,

Je heeft laatst de Selfcare Tool van KPN op je modem (WiFi) losgelaten en deze gaf toen aan, dat je beter naar kanaal 2 kon verhuizen i.p.v. kanaal 3. Het kan zijn dat je modem (WiFi) weer teruggezet is op kanaal 3. Dit komt omdat je modem op auto staat en niet op een vast kanaal. zie afbeelding

Zelf heb ik ook deze Selfcare Tool op mijn modem losgelaten en deze gaf bij mij kanaal 12 aan en mijn modem (WiFi) werd gelijk weer op "auto" gezet. Ik heb deze toen maar handmatig weer op kanaal 13 gezet, want dit is naar mijn eigen oordeel het beste kanaal.

Conclusie: Kijk even of je nog op het juiste kanaal staat!!

Groet,

Rob

gany schreef op 11.05.2017 om 20:34 uur

Hi Rob,

Dank je. Ik ga het testen. Inmiddels heb ik ter vergelijking een tweede video op YouTube gezet. (De naar mijn mening minst riskante van de serie i.v.m. de Amerikaanse cultuurcensuur, maar die kwestie is helaas off-topic.)

Danaë (wijz. 13-05: nieuwe URL's)

Dat is dezelfde video als op mijn website.

http://gany.nl/#Danae-V

Ik heb uitsluitend een verwijzing toegevoegd. Nu kunnen we dus perfect vergelijken tussen YouTube en Magix. Ik ben zeer benieuwd naar de afspeel-ervaringen van forumleden. Reacties zie ik graag tegemoet met liefst vermelding van het afspeeltijdstip en van het apparaat waarop de films rechtstreeks zijn afgespeeld. (Een download telt niet mee - een film eerst downloaden via mijn website en daarna afspelen werkt subliem.)

H.gr.,

Gany

Voormalige gebruiker schreef op 11.05.2017 om 21:49 uur

Hallo Gany,

Helaas, daar ga ik mij hier niet verdiepen. Misschien zijn er andere forumleden, die dat willen doen voor jou.

Groet,

Rob

gany schreef op 11.05.2017 om 23:17 uur

Dag Rob,

Ik heb met het even afspelen van twee filmpjes van amper drie minuten, niet om verdiepen gevraagd. Het gaat slechts om een oppervlakkige constatering. De diepgang zit niet in het afspelen Rob, maar in de inhoud van een film en daar ben ik je bij mijn weten nooit mee lastiggevallen. Het enige wat ik wil weten is of er verschil is tussen het afspelen via YouTube en het afspelen via Magix. Ik snap niet wat dat met verdieping heeft te maken. Volgens mij gaat dat louter over 'effe checke'.

Intussen heb ik van vrienden en kennissen vernomen dat de film via de server van YouTube perfect afspeelt, maar via de server van Magix, resp. via mijn eigen website, keer op keer, meerdere malen blijft hangen. Dat verschil kan dús onmogelijk aan mijn instellingen liggen. Ik vrees dat Magix met betrekking tot haar beloften in gebreke is. Maar ik verruil mijn mening graag voor een betere.

Ik hoop dat andere forumleden de moeite willen nemen om de beide weergaven van de film even te vergelijken, en dat zij mij op de hoogte stellen van hun bevindingen. 

Groet,

Gany

gany schreef op 13.05.2017 om 12:24 uur

P.S., Gisteren ontving ik van een Israëlische vriend het volgende commentaar over de websitekwestie:

"At the beginning the site looked weird until I clicked to activate Adobe Flash for it to be displayed correctly. If I might give you a professional advice - Adobe Flash today is pretty much dying, if your site will adapt to new design standards, it will attract even more users. Search engines will have easier life to show your site and rank it."

Ik zou van ICT-experts op dit forum graag antwoord krijgen op (een van de) de volgende vragen:

1 - Is iemand, bijvoorbeeld de moderator, bekend met de technische standaards van de Magix-websitemaker, resp. weet iemand waar ik die standaards kan vinden?

2 - Kan Adobe Flash een hang-probleem genereren? Zo ja, wat kan ik, en/of wat kan Magix ondernemen om dat probleem op te lossen?

Groet,

Gany

gany schreef op 18.05.2017 om 18:40 uur

Beste moderator,

De irritante website-hangs lijken iets verminderd, maar dat dacht ik de voorgaande keer ook. Ik heb iedereen bedankt en de zaak als opgelost beschouwd, maar toen bleek dat het meivakantie was waardoor het minder druk was op het internet en de overdracht automatisch soepeler verliep. Ik was dus blij met een dooie mus. Op mijn voorgaande vragen heb ik helaas nog geen antwoord gekregen, terwijl die vragen in het belang zijn van iedereen die een Magix-website met HD-films bezit. Binnen het forum zijn die mensen kennelijk niet aanwezig. Weet u waar ik de benodigde informatie kan vinden?

(Gisteren heeft Magix het aantal bezoekers van mijn website ongevraagd op 0 gezet, zag ik bij mijn instellingen. Hij stond op ruim 4.000. Kan de teller niet verder of is er een fout gemaakt? Inmiddels staat hij op 45. Het is geen heet hangijzer want 45 bij 4.000 optellen, lukt mij wel, maar het is wel opmerkelijk. Als dit vraagje ook 'Off-topic' is, laat dan maar.)

Vriendelijke groet,

Gany

gany schreef op 20.05.2017 om 20:40 uur

Geachte moderator,

Toen ik een zogenaamd off-topic item had geplaatst, was u zo voortvarend om het item meteen af te sluiten. In een persoonlijk bericht legde u mij uit dat u het forum 'netjes' wilde houden. Maar mijn website wordt door Magix niet 'netjes' weergegeven, en daar ging het mij bij mijn weten alsmaar om. Volgens mij is dit forum bedoeld om problemen met Magix op te lossen. Die zijn NIET opgelost, dus wat gaan we nu doen? Gany doodzwijgen?

RiViS schreef op 20.05.2017 om 21:43 uur

Beste Gany,

Zo te zien zijn er geen forumleden die je kunnen helpen. Leg svp je vraag neer bij Magix Support.

groet,

Rijk

gany schreef op 01.06.2017 om 19:50 uur

Beste Rijk,

Ik heb in de afgelopen maanden herhaaldelijk getracht Magix Support te bereiken. Ik ontving telkens een mailtje van meneer Erik Smalsteeg, met een vermeend 'ticketnummer' waarop ik kon reageren, maar die ticketnummers werken voor geen meter, zoals ik eerder heb uitgelegd.

Ik heb inmiddels weer een op YouTube gezet. (Leda - het zal mij wegens de Amerikaanse cultuurcensuur benieuwen of hij daar blijft staan) Die video functioneert overigens perfect. Dezelfde video staat trouwens al vele maanden op mijn website. Voorts heb ik een gloednieuwe video op mijn eigen website geplaatst. Sommige bezoekers hebben vandaag zelfs tot vijf minuten moeten wachten vooraleer de video door Magix voldoende was geüpload om zonder haperingen af te spelen! Ik vind dat niet van deze tijd. Magix loopt achter. Mijn vraag is nu, hoe ik mijn volledige website naar een host kan verplaatsen die mijn films net zo vloeiend als YT laat afspelen. Daar heb ik kennelijk html-informatie voor nodig. Hoe kom ik aan die informatie? Hoe zet ik mijn hele website over naar een up to date provider zonder helemaal opnieuw te hoeven beginnen?

Groet,

Gany

gany schreef op 02.06.2017 om 19:23 uur

Ik zal mijn vraag concretiseren want de misverstanden blijken te escaleren. Ik heb inmiddels via mijn website reacties ontvangen waar ik weinig van vermag te begrijpen.

Met mijn Website Maker is niks mis. Hij functioneert al sedert vele jaren geheel naar wens. Meer dan erin zit heb ik namelijk niet nodig dus de Magix Website Maker wil ik behouden. Met de providing van mijn website is daarentegen van alles mis. De upload door Magix van de website-video's loopt systematisch achter op het afspelen van de HD-video's. Daardoor blijven ze, met name in het begin, om de haverklap hangen, resp. wachten op verse data. Dat is voor bezoekers buitengewoon irritant en frustrerend. Kennelijk kan of wil Magix daar niets aan verbeteren. (Als ik films op mijn eigen website ononderbroken wil zien moet ik naar YouTube!)

Ik wil mijn website graag overzetten naar een provider die up to date is, dus die, net zoals YouTube, met het uploaden van data voorloopt op het automatisch afspelen van een film. Daardoor zijn volgens mij alle 'hangs' uit de wereld en alle alternatieve oplossingen overbodig. Magix loopt met uploaden voortdurend achter in plaats van voor. De Magix-server is evident niet op de datastroom van HD-films berekend. Mijn vraag is dus: hoe zet ik mijn gehele website, zónder de extreem handige Magix Website Maker kwijt te raken, over naar een provider die wél op een stortvloed aan data is berekend? Zulke providers (hosts) zijn er in overvloed dus dat is geen probleem. Probleem is dat ik niet weet hoe dat moet.

Groet,

Gany

 

gany schreef op 04.06.2017 om 19:18 uur

Door enkele emails via mijn website en door privé-mails lijkt het hang-probleem eindelijk opgelost. Ik blijk mijn website virtueel te kunnen publiceren, d.w.z. dat de totale website naar een externe provider verhuisd kan
worden. Dat zijn drie oplossingen tegelijk: 1 – ik behoud mijn Magix Website Maker; 2 – ik kan alle volgende wijzigingen en toevoegingen eenvoudig via de Magix Website Maker toepassen; 3 – ik kan de geüpdatete  website telkens via een echte provider publiceren in plaats van via de slome server van Magix. Daar hangt wel een prijskaartje aan: bij Magix zit de website-hosting bij de prijs van de MWM inbegrepen. Een nieuwe provider kost ongeveer € 100 per jaar. Maar dan wordt de website, net als HD-films bij YT, zonder ‘hangs’ doorgegeven. Aangezien ik veel tijd en energie in mijn website steek heb ik dat er graag voor over. Publicatie via Magix is een bron van ergernis en frustratie zolang de Magix-server niet op een HD-datastroom is berekend, en hobby’s kosten nou eenmaal geld.

Virtueel publiceren kan met de MWM via Publiceren / Extern / html / downloaden, en de opgeslagen data vervolgens naar een willekeurige, snelle en geavanceerde server uploaden. Volgens Bartjens zijn daarmee alle hang-problemen simpel opgelost.

Waarom ik bepaalde reacties buiten het forum om heb ontvangen is mij niet duidelijk. Feit is dat betrokkenen mij uitdrukkelijk te verstaan hebben gegeven hun emails niet op het forum te plaatsen. Ik had het veel liever centraal gehouden want dan heeft iedereen er iets aan, maar kennelijk valt er iets te verbergen, terwijl het forum mij juist lijkt bedoeld voor vragen over Magix. Soit. Het leek mij zinvol om de ultieme oplossing, zonder namen te noemen, op dit forum onder dit topic te plaatsen. En daarmee beschouw ik het hang-probleem als afgerond en in principe opgelost.

Dank aan iedereen die een bijdrage aan dit topic leverde. Belangeloos tijd en energie steken in andermans kwesties ervaar ik niet als vanzelfsprekend. Daarom ben ik elke belangstellende dank verschuldigd.

Met hartelijke groet, en wie weet tot ziens,

Gany

www.gany.nl

gany schreef op 06.06.2017 om 18:12 uur

P.S.,

Het was een puzzel maar het is gelukt. De website staat thans virtueel in de Cloud van KPN terwijl ik de Magix Website Maker gewoon heb kunnen behouden zodat ik niets opnieuw hoef te doen. De hangs zijn volgens mij (nog) niet totaal verdwenen, maar wel aanzienlijk verminderd, te meer daar ik de filmweergave kleiner heb gemaakt - van 200% naar 150%. Wellicht zou een weergave op 100% zelfs via de Magix-server prima verlopen, maar dan worden het kabouterfilms. Als iemand desalniettemin problemen met de weergave van de website ondervindt verneem ik het graag want dan krijgt ditmaal de helpdesk van KPN een beurt...

Hiermee hoop ik het hang-probleem definitief af te kunnen sluiten.

Nogmaals dank voor alle belangstelling en adviezen.

Gany