Na upgraden Photostory 2022 blijft programma crashen.

a-marchal schreef op 25.08.2021 om 17:28 uur

Hallo,

Kent iemand dit probleem?
Heb mijn Photostory V 2021 vandaag geupgrade naar V2022
Oude versie van 3 nov 2021 dus upgrade nog geldig.
Programma wil niet meer starten en blijft onder alle omstandigheden (dus ook na opnieuw installeren) crashen op met de boodschap:
"In het programma is een zwaarwegend probleem opgetreden", fout in module igd10iumd64.dll

Bij de start na betaling en de download sowieso al raar dat je de melding krijgt dat "de app die u probeert te installeren niet door Microsoft is geverifieerd".....

Ook na standaardwaarden instellen, pad voor projecten proberen in te stellen of je videokaart aanwijzen blijven dezelfde crashboodschappen verschijnen.

Zie bijgaande screenshots.

Wat te doen?
Het hele programma verwijderen en dan eerst weer helemaal de V2021 installeren, activeren en dan opnieuw trachten V2022 te ugraden in de hoop dat het goed gaat?.....
Iemand?

Alvast dank voor de hulp
Aart


 



 

Reacties

mi-bo schreef op 25.08.2021 om 17:40 uur

@a-marchal

Beste Aart.

Probeer het eens via

https://www.magix.com/nl/foto-illustratie/photostory/ ,

hier trial/test versie aanklikken instaleer dit, evt antivirus ,en firewall even uitschakelen.

Misschien lukt het dan wel.

Optie van Microsoft gewoon installeren doen, anders komt U niet verder.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

 

Wijziging aangebracht i.v.m. toevoeging MFS 2022 link

a-marchal schreef op 25.08.2021 om 18:07 uur

Hallo Michael,
Dank voor je snelle reactie.
Je tip opgevolgd.
De installatie stopt ergens onderweg en is mislukt. Zelfs de start snelkoppeling is niet zichtbaar....
Heb hierna eens gekeken op C:\program files\magix\Photostoryde luxe\2021\ en daarin is alleen het bestand Photostory_nl.chw nog te vinden?......
Overigens, in de 2019 map zit nog dit bestand, Fotos_dlx_nl.chw samen met het bestand debug.log...
Schiet mij maar lek.....
gr. Aart

mi-bo schreef op 25.08.2021 om 18:19 uur

@a-marchal

Beste Aart,

Dank voor Uw Feedback

Een optie,

Als het vast blijft lopen,

Alles wat met MFS te maken heeft verwijderen ,

via

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

Pc afsluiten, weer opstarten, en MFS 2022 installeren zoals al omschreven is.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.08.2021 om 18:28 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Volgens mij is dit geen Magix maar een Windowsprobleem, zie Hoe een 'igd10iumd64.dll' probleem kan worden hersteld

Succes, Rob

Bol schreef op 25.08.2021 om 19:23 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Hebt u de laatste Intel videokaart drivers geinstalleerd? Zie eens deze link Intel Graphics

Groet, Rob

a-marchal schreef op 26.08.2021 om 15:30 uur

Beste Rob en Michael,
Beiden dank voor jullie tips.
Heb ze één voor een uitgevoerd maar niets heeft mogen baten.

Alle tips kon ik uitvoeren, alleen kreeg ik de gedownloade PCrepair niet als free trial aan de praat en het bleef om koopactivatie vragen. Ook de driver van mijn geforce videokaart kunnen upgraden.(niet geholpen)

Na een systeemherstelpoging die OOK al mislukte (meestal een virusprogramma als oorzaak maar dat bleek het ook niet te zijn) uiteindelijk dus na uitvoering tips en 4x de V 2022 geinstalleerd te hebben met dezelfde crashresultaten de moed opgegeven.
Gelukkig altijd een image bestand voorhanden dus na terugzetten hiervan naar mijn C schijf werkt de oude versie 2021 weer.
Ik durf nu de nieuwe versie niet meer te gaan installeren....

Wat mij nog opviel bij de installatie:
Op enig moment geeft de installer weer dat het de oude versie van het programma gaat verwijderen.
Toch wel ietwat raar als het om een upgrade gaat?

Zoeken van het probleembestand igd10iumd64.dll op mijn pc gaf 2 versies van dezelfde bestanden met andere install datums.
1 van 2019 en 1 van 2020
Hoe moet ik verder...Nog enig idee?

PS1, verbazend, maar na bijwerken van de intel 630 driver via apparaatbeheer bleek dat er een oudere versie driver voor mijn nieuwere geinstalleerd was.
Was: 27..20.100.9168 van 8-1-2021
Is nu: 26.20.100.7210 van 12-9-2019....

PS2:
Ik heb meerdere keren de crashmelding doorgestuurd naar Magix.
Hebben jullie contact met die afdeling en kunnen die wellicht aangeven wat hier aan de hand is?
Alvast dank weer.
Aart

mi-bo schreef op 26.08.2021 om 15:57 uur

@a-marchal

Beste Aart.

Uw reactie gelezen.

Als U een upgrade doe naar een nieuw programma met serienummer van oude programma is hrt normaal dat oude versie wordt overschreven.

Als U MFS 2022 nieuw aankoopt wat uiteraard duurder kost,wordt versie MFS2021 niet overschreven

Crash melding krijgt U geen reactie retour van MAGIX support.

Suggestie gegeven op 25.08.2021 om 18.19 uur,heeft dit niet geholpen(dit is een gratis link).

Via deze weg is het wel mogelijk, een systeemcheck aanvragen kunt U ook via link hieronder doen

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Door scrollen naar beneden en rechter optie volgen.

.Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

Bol schreef op 26.08.2021 om 16:00 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

...Ook de driver van mijn GeForce videokaart kunnen upgraden.(niet geholpen).....

Hebt u ook de laatste Intel Videokaart Graphics drivers geïnstalleerd? Want u het bestand igd10iumd64.dll is volgens mij een Intel bestand.

Ga voor de laatste driver eens naar: Intel

Kunt aangeven wat uw PC configuratie u heb. Die kunt met DxDiag opvragen en bekijken.

Groet, Rob

a-marchal schreef op 26.08.2021 om 16:02 uur

Beste Rob,
Sterker nog, zie mijn PS 2 onderaan. Mijn nieuwere intel driver werd dus door een oudere vervangen met stuurprogramma bijwerken via apparaatbeheer.....

Bol schreef op 26.08.2021 om 16:07 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

....Als U MFS 2022 nieuw aankoopt wat uiteraard duurder kost, wordt versie MFS2021 niet overschreven.....

Als u Photostory 2022 nieuw aankoop, krijgt u een nieuw P3-serienummer , maar als u deze gaat installeren op een PC waar al Photostory 2021 geïnstalleerd staat, dan wordt deze vervangen voor Photostory 2022. (Persoonlijke ondervonden)

Groet, Rob

Bol schreef op 26.08.2021 om 17:19 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

.....Hebben jullie contact met die afdeling en kunnen die wellicht aangeven wat hier aan de hand is.....

Wij, als moderators van dit forum, hebben geen rechtstreeks contacten met Magix Support. Wij moeten net als alle andere forumleden een Magix Support ticket aanmaken. 

.....Ik heb meerdere keren de crashmelding doorgestuurd naar Magix......

De crashmeldingen, die u doorstuurt worden anoniem verwerkt, U krijgt hier nooit een persoonlijk antwoord op.

Groet, Rob

Bol schreef op 26.08.2021 om 17:49 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Nu nog het antwoord op de Intel Graphics 630 driver.

Ik heb ook even via het appaatbeheer gekeken wat bij mij de versie is / was. Het stuurprogramma-versie is / was 23.20.100.7642

Nadat ik via het Apparaatbeheer eerst Apparaat verwijderen had gedaan en daarna een vinkje had gezet bij De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen en op installatie ongedaan maken had geklikt, werden alle stuurprogramma gegevens verwijderd.

Na het opnieuw opstarten van mijn PC, werden de nieuwe Stuurprogrammaversie geïnstalleerd. Dit is nu versie: 27.20.100.9466.

Bij het opstarten van Photostory 2022 geen enkel probleem ondervonden

Groet, Rob

a-marchal schreef op 26.08.2021 om 18:24 uur

Hallo Rob,

Dank voor je hulp weer. Raar eigenlijk want wat heeft de "bijwerk" mogelijkheid dan nog voor zin als dat niet werkt....

Ik ga dit morgen nog eens proberen.

Dank!

Bol schreef op 26.08.2021 om 19:41 uur

@a-marchal

Hallo Aard,

Zelf doe ik altijd al een schone Intel UHD Graphics 630 installatie. In het verleden, ben ik ook al eens in problemen gekomen, door de Intel UHD Graphics 630 drivers via de Intelsite te updaten. Ondertussen is deze manier van updaten voor mij een gewoonte routine geworden. Maar goed, Morgen verneem ik wel van u wat het resultaat is.

Fijne en een rustige avond

Groet, Rob

a-marchal schreef op 27.08.2021 om 08:49 uur

Hallo Rob en Michael,
Tijdens het verwijderen van mijn intel 630 driver bedacht ik me ineens dat mijn Magix Videodeluxe premium programma dit probleem eigenlijk nooit gehad heeft met m'n onboard intel graphic 630 driver....

Toen ging dan toch (eindelijk? :-) ) het lampje branden hier....
Ik ben ondertussen dan wel wat verder met het "mennen" van mijn PC maar nu was ik nog niet eerder op het idee gekomen om eens te kijken op welk grafisch apparaat mijn VDL eigenlijk staat ingesteld. Dat bleek dus de Geforce GTX 1650 te zijn.
Na het terugzetten van mijn image gisteren vanochtend de 2021 versie van fotostory eens gestart en ja hoor.....Deze gebruik ik niet zo héél veel en bij de laatste installatie van deze versie had ik mijn geforce videokaart nog niet. Dus die stond nog keurig en goed werkend ingesteld op de intel onboard grafische 630 videochip.
Dit dus veranderd naar de geforce in de oude 2021 versie en daarna opnieuw opgestart en de upgrade gestart. Probleemloos......

Neemt niet weg dat het natuurlijk tóch raar blijft dat dit rare intel driver probleem dan zo ineens opduikt omdat de Magix upgrade van fotostory 2022 niet overweg kan met de geinstalleerde Intel 630 driver V 27.20.100.9168 van 8 jan 2021......

Dan nog even een reactie op je info betreft het opruimen van de oude versie bij aankoop van een upgrade.
Je gaf deze tip: (26.08.2021 om 16:07 uur)
"

....Als U MFS 2022 nieuw aankoopt wat uiteraard duurder kost, wordt versie MFS2021 niet overschreven.....

Als u Photostory 2022 nieuw aankoop, krijgt u een nieuw P3-serienummer , maar als u deze gaat installeren op een PC waar al Photostory 2021 geïnstalleerd staat, dan wordt deze vervangen voor Photostory 2022. (Persoonlijke ondervonden)

Ik blijf dat wat raar vinden. Bij andere software hou je meestal gewoon je bestaande versie die dan weliswaar overschreven wordt en serienummer blijft hetzelfde als je een upgrade aanschaft?.....Nu met de upgrade voor minder geld (eur 39,99) dan de "stand alone" versie die best wel duurder zal zijn wordt de te upfraden versie verwijderd en ontvang je naast een nieuw versienummer ook een nieuw serienummer. Blijf dat wat merkwaardig vinden.....

Maar oké, de boel draait weer.
Een ding valt wel op, en dat is dat ik in de Fotostory het werken met 2 beeldschermen mis wat ik wel gebruik bij VDL.....

Bedankt weer voor jullie support heren.
Groet Aart

mi-bo schreef op 27.08.2021 om 09:45 uur

@a-marchal

Beste Aart.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Ja, dit schrijven ook gelezen , een beetje tegenstrijdig maar het staat er.

"....Als U MFS 2022 nieuw aankoopt wat uiteraard duurder kost, wordt versie MFS2021 niet overschreven.....

Als u Photostory 2022 nieuw aankoop, krijgt u een nieuw P3-serienummer , maar als u deze gaat installeren op een PC waar al Photostory 2021 geïnstalleerd staat, dan wordt deze vervangen voor Photostory 2022. (Persoonlijke ondervonden)"

Dan wat betreft MFS tegen over MVDL het zijn 2 geheel verschillende programma's , MVDL heeft losse schermen en MFS niet.

Maar de MAGIX gebruikers die MVDL hebben gekocht kunnen optie foto bewerken net zo goed gebruiken in hun pakket MVDL ..

Hou de upgrade naar MVDL 2022 in de gaten, is Uw 365 dagen upgrade nog niet verlopen, kunt U de nieuwe versie ook upgraden.

Uw probleem is gelukkig opgelost.

Veel montage plezier met de gekochte MAGIX pakketten,

Blijf gezond

Met vriendelijke groet

Michael ( FM sinds 2008 )

 

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

 

Bol schreef op 27.08.2021 om 10:45 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

.....Als u Photostory 2022 nieuw aankoop, krijgt u een nieuw P3-serienummer , maar als u deze gaat installeren op een PC waar al Photostory 2021 geïnstalleerd staat, dan wordt deze vervangen voor Photostory 2022. (Persoonlijke ondervonden).....

Ik heb op dit moment Photostory 2022 op mijn PC staan met een eigen P3-serienummer. Nu heb ik geprobeerd om Photostory 2021 met ook zijn eigen P3-serienummer te installeren. Bij het installeren en voordat ik Photostory ook maar kon activeren met het verkregen P3-seriernummer kreeg ik al de melding: De volgende versie wordt vervangen: Magix Photostory Deluxe. Zie afbeelding

Voor zover ik het heb begrepen van Magix Duitsland is, als een forumlid een abonnement neemt op Photostory 2022, dan wordt Photostory 2021 niet overschreven. Ik ga dit nog voor u uitzoeken.

Omdat ik nu even wat anders moet doen, zal ik op een later tijdstip al ook op uw andere opmerkingen onderbouwd reageren.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en toevoegingen

mi-bo schreef op 27.08.2021 om 10:52 uur

@a-marchal

Beste |Aart.

een reactie op Uw schrijven

"Ik blijf dat wat raar vinden. Bij andere software hou je meestal gewoon je bestaande versie die dan weliswaar overschreven wordt en serienummer blijft hetzelfde als je een upgrade aanschaft?.....Nu met de upgrade voor minder geld (eur 39,99) dan de "stand alone" versie die best wel duurder zal zijn wordt de te upfraden versie verwijderd en ontvang je naast een nieuw versienummer ook een nieuw serienummer. Blijf dat wat merkwaardig vinden.....

 

Dit kan best te maken hebben met nieuw systeem van MAGIX sinds augustus 2021.

MFS 2022 is het eerste product wat er mee is begonnen

het is namelijk ook als Abonnement te nemen,

verschil tussen koop en abonnement is, koop blijft Uw eigendom, abonnement na opzegging, is het niet meer te gebruiken.

Blijft U bij de upgrade( 365 dagen) ,zal U gewoon net zoals bij Abonnement( nieuwe vorm ) gewoon de update Patch kunnen upgraden en installeren

Sc6

Blijf gezond

Met vriendelijke groet

Michael

 

Bol schreef op 27.08.2021 om 12:43 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Een korte reactie op het bovenstaand antwoord.

De conclusie is als volgt:

  • Als u Photostory 2022 als nieuw aankoop met nieuw P3-serienummer, dan worden alle voorgaande versie Photostory 2019, 2020, 2021, die op dezelfde PC staat verwijderd. U kunt dan Photostory 2022 installeren, registreren en activeren.
  • Als u een abonnement neemt op Photostory 2022, dan worden de geïnstalleerde versie Photostory 2019, 2020, 2021 of 2022 niet verwijderd. Als u het abonnement (Photostory 2022) hebt opgezegd, dan kunt u nog wel de andere aangekochte Photostory versies installeren (standaard versie), maar Photostory 2022 (abonnement) werkt dan niet meer.
  • zie onderstaande afbeelding

Groet, Rob

diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

a-marchal schreef op 27.08.2021 om 14:50 uur

Beste Rob,

Ik heb geen van beide gedaan.

Heb een upgrade bestand ontvangen. Vandaar mijn toch enige verbazing....

Gr. Aart

Bol schreef op 27.08.2021 om 15:27 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Zolang bij u de updateservice nog niet is verlopen, blijft u gewoon de updates gratis ontvangen. Deze kunt u dan via Hulp / online actualiseren downloaden. Zodra uw updateservice is verlopen en u doet een herinstallatie, dan behoudt u in uw geval Photostory 2022 (standaard), maar het installatieprogramma voor Photostory 2021 is dan weg uit uw Account / Mijn producten en voorzien van het installatieprogramma Photostory 2022

Groet, Rob

mi-bo schreef op 27.08.2021 om 15:57 uur

@a-marchal

Beste Aart,

misschien U ook opgevallen wat hierboven staat, als men een eigen P3 nummer heeft van MFS 2022 die pas uit is gekomen, en niet 365 dagen geldig is maar een half jaar klopt er iets niet.

Inmiddels een Mail naar MAGIX gestuurd hoe het nu precies zit, als ik hier over het juiste bericht heb ontvangen zal ik dit op het Forum plaatsen

Ik wil er verder niet over in discussie gaan,

Sc6

blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 27.08.2021 om 16:51 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Ik ben zeer benieuwd, waar Magix Duitsland mee komt. Hoe ik aan de updates voor Photostory 2022 ben gekomen is voor mij een weet en voor Mi-Bo nog steeds de vraag.

Hierbij sluit ik de discussie aangaande Photostory nieuw aankoop of abonnement??

Groet, Rob

mi-bo schreef op 27.08.2021 om 21:06 uur

@a-marchal

Beste Aart,

Zoals belooft een mail naar Duitsland gestuurd.

met vraag :

Ik heb MFS 2021 met P3 serienummer.

en koop MFS 2022 voor € 69,99 met P3 serienummer kan ik dit dan op de zelfde op de Pc zetten met eigen serienummer.

kreeg ik dit als antwoord

Hi Michael,

To my knowledge, you cannot install both Photostory Version at the same time on the same computer.

direct nog een mail terug gestuurd, maar alles gaat om 17.00 uur dicht, zal wel een duidelijker reactie hopelijk maandag krijgen

Rustig weekend

M.vr.gr

Michael